Ga naar inhoud

Vonnis rechtbank vrije dagen inzake ziekte


Arie

Recommended Posts

op 6 februari 2012 heeft de rechtbank in Den Haag vonnis gewezen inzake het uitbetalen van niet opgenomen vakantiedagen/uren voorafgaand aan de arbeidsongeschiktheid.

 

De staat der Nederlanden heeft het Europees recht geschonden.

 

Nu is het zo dat als gevolg van ziekte het arbeidsproces met worden beëindigt er een aanspraak bestaat op vergoeding vakantiedagen voorafgaand aan de laatste 6 maanden van arbeidsongeschiktheid.

 

Het ligt voor de hand dat er beroep wordt aangetekend door de staat der Nederlanden, maar wil men op voorhand gebruik maken van de regeling, dan moet men wel voor een X datum een claim indienen bij de staat der Nederlanden ( kan via je eigen vakbond of rechtsbijstand verzekering) De kans op verjaring is anders aanwezig.

 

Het vonnis, geanonimiseerd, als bijlage.

Bewerkt door Arie
Link to comment
Share on other sites

Hallo Arie,

 

Je hebt (zoals we van je gewend zijn…) je huiswerk weer goed gedaan! :thumbup1:

 

Ik zal me er eens in gaan verdiepen, maar verwacht dat het voor mij niet van toepassing is. Ik was werkzaam in het onderwijs, en met vastgestelde vakanties is het een ander verhaal.

Naar ik me herinner speelde daar eens iets vergelijkbaars, een collega wiens zwangerschapsverlof midden in de zomervakantie viel. Zij is toen ook naar de rechter gestapt om alsnog haar extra verlof te krijgen, maar heeft geen gelijk gekregen.

 

Evengoed bedankt dat je ons over dit soort zaken altijd zo goed informeert!

 

groetjes,

Annelies

Link to comment
Share on other sites

Hallo Arie,

 

maar verwacht dat het voor mij niet van toepassing is. Ik was werkzaam in het onderwijs, en met vastgestelde vakanties is het een ander verhaal.

Naar ik me herinner speelde daar eens iets vergelijkbaars, een collega wiens zwangerschapsverlof midden in de zomervakantie viel. Zij is toen ook naar de rechter gestapt om alsnog haar extra verlof te krijgen, maar heeft geen gelijk gekregen.

 

 

groetjes,

Annelies

 

Annelies,

 

De wet gaat boven de CAO afspraken , de europeese regelgeving gaat indeze boven de landelijke wet en regelgeving.

 

Het is dus de vraag hoe het zich tot elkaar verhoud.

 

Als het dienstverband niet of tijdelijk is ontbonden zal er een andere "regeling" gelden. Zoals dat bij ouderschap- en zwangerschaps verlof ook van toepassing zal zijn .

 

Zou "gewoon" wel gaan claimen. "Niet geschoten is altijd mis"

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.