Ga naar inhoud

'Pijn' wervels


Karima

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik loop al tijdje met volgende 'pijn' rond. Een soort van pijn, in de bovenste rugwervels en nekwervels, het is alsof ik de pijn erin voel, ik vind het heel moeilijk om het te omschrijven, alsof het een wonde is die pijn doet (als dit op iets slaat :w00t:) en die pijn straalt dan uit naar mn armen en vingers. In het begin hielpen pijnstillers, nu niet meer. Ik sta ermee op en ga erme slapen. Ik heb ook last van prikkende pijn bij het ademen.

 

Komt iemand dit bekend voor? ik heb een afspraak over 2weken bij mijn longarts. We gingen mijn medicatie stoppen omdat het een hele tijd echt goed ging maar nu zit ik met dit en weet ik niet of dit bij sarcoidose hoort of niet :blush:.

 

alvast bedankt voor het lezen :)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hi Karima,

 

Ik moet je helaas een antwoord schuldig blijven want mij komt het niet bekend voor. Wanneer begon de pijn die je beschrijft?

 

Welke medicatie krijg je?

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

hallo karima

 

Die pijn ken ik karima,maar ik heb ook sarco, maar die pijn heeft te maken met Dunnevezelneuropathie .

 

groeten katja.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Karima,

 

Het lijkt op de pijn die ik ook heb in mijn bovenste rugwervels.

Bij mij zit de sarcoidose ook in mijn botten, en ook in die bovenste rugwervels......Ook ik heb dunne vezel neuropathie, dus dat zou het ook nog kunnen zijn:sad:

 

groeten Lans

Link to comment
Share on other sites

Hi Karima,

 

Ik moet je helaas een antwoord schuldig blijven want mij komt het niet bekend voor. Wanneer begon de pijn die je beschrijft?

 

Welke medicatie krijg je?

 

Groet,

 

Joachim

Ik heb die pijn al een jaar als ik me niet vergis, maar het kwam en ging vrij snel. Maar nu is het continue.

Ik neem plaquenil voor de gewrichtspijnen.

 

hallo karima

 

Die pijn ken ik karima,maar ik heb ook sarco, maar die pijn heeft te maken met Dunnevezelneuropathie .

 

groeten katja.

 

Neem je iets tegen de pjin? en wat helpt daartegen? Ik heb de dunnevezelneuropathie opgezocht en het lijkt er wel op wat ik heb, hoe hebben ze het vastgesteld bij jou?

 

Hallo Karima,

 

Het lijkt op de pijn die ik ook heb in mijn bovenste rugwervels.

Bij mij zit de sarcoidose ook in mijn botten, en ook in die bovenste rugwervels......Ook ik heb dunne vezel neuropathie, dus dat zou het ook nog kunnen zijn:sad:

 

groeten Lans

 

 

hoe hebben ze de sarcoidose in de botten vastgesteld?

Neem je iets daartegen?

Link to comment
Share on other sites

Hallo Karima,

 

De sarcoidose in de botten is ontdekt tijdens een mri van mijn bekken. Omdat ik al zo lang klachten had.

Daarmee is mijn sarcoidose balletje gaan rollen......

Ook heb ik daarna een pet scan gehad, waarmee alle ontstekingen in mijn hele lijf zichtbaar waren, en dus ook in de bovenste wervels.

Uiteindelijk is de sarcoidose diagnose gesteld nadat ze een botbiopt uit mijn bekken hebben gehaald, en de specifieke granulomen vonden.

Ik gebruik plaquenil en voor de zenuwpijn amitriptiline.

 

Groeten van Lans.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hallo Lans,

 

blijkbaarbaar toch geen dunnevezelneuropathie :( nu sta ik weer bij af, nu schuiven ze het af op sarcoidose, ik las ergens dat de pijnen in de handen ook erg typerend zijn. heb laatste tijd nu enorm veel last van vingers, handen. en het verergert naar mijn gevoel. ik heb pijnstillers maar die doen me niets meer. ik ga proberen via alternatieve manieren om hier iets op te zoeken, dokters weten het ook niet meer blijkbaar :cursing:

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.