Ga naar inhoud

Joachim volgde het Marshall Protocol


Joachim

Recommended Posts

  • Administrators

Hi Myriam en Allen :)

 

Ik ben nog steeds bezig met het MP. Het gaat zoals verwacht. Zo nu en dan herx en immunopathologie reacties maar niet hevig. Ik moet zelfs zeggen dat ik het alles behalve mee vindt vallen.

 

Ik had gedacht dat het echt veel erger zou zijn maar dit is niet het geval.

 

Tot nu toe heb ik ook geen bril hoeven dragen maar ik merk wel dat nu de zon sterker wordt ik dit toch moet gaan doen.

 

Verder hou ik mijzelf nog steeds STRICT aan het dieet en heb mezelf voorgenomen om 1 x per maand iets van Vit D te mogen eten. Zo kijk ik al uit naar de maand juni want ik heb zin in een friet speciaal en een frikandel speciaal :)

 

Een dezer weken ga ik mijn bloed weer laten prikken op Vit D en een aantal andere dingen die mijn huisarts perse bij wil houden.

 

Verder meet ik iedere week mijn bloeddruk en temperatuur ondanks dat dit niet nodig is volgens het MP. Dit is iets wat ik zelf bij wil houden.

 

Mijn bloeddruk is dus lager dan normaal ook mijn lichaamstemp maar hier ondervind ik geen negatieve ontwikkeling door.

 

Wel is het zo dat ik nog kortademiger ben geworden en dat ook mijn spierkracht is afgenomen. Dat laatste is een bijwerking van de Olmesartan.

 

Voel ik mijzelf beter? Nee nog niet. Ik ben zelfs wat vermoeider geworden en zoals jullie lazen kortademiger. Dit hoort erbij omdat MP aangeeft dat het eerst slechter moet gaan om de bacterieen op te ruimen die vrij komen.

 

Ik ga gewoon door en ik hoop op het beste. Als ik andere verhalen lees moet dit zeker lukken alleen duurt het even :)

 

*EDIT* Ik ben nog vergeten te zeggen dat mijn lupus pernio (vlekjes naast mijn neus) steeds minder worden.

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • Administrators

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update plaatste. Bij deze dus :) ;

 

Ik heb af en toe vlagen van energie die ik heel lang al niet meer gevoeld heb. De laatste die ik kan herinneren was toen ik 18/19 was want daarna was ik heel vaak moe.

 

De plekjes naast mijn neus zijn nagenoeg weg. De huid is erg rustig en af en toe zie ik een rode 'gloed' maar dat is ook alles.

 

Waar ik een tijdje geleden al om 0830 meestal wakker was, ben ik nu pas rond 10:00 a 10:30 wakker. Dit is hetzelfde ritme wat ik vroeger had. Ik redeneer zo; slaap ik veel heeft mijn lichaam het nodig.

 

Mijn lichaamstemperatuur blijft iets lager dan normaal (een paar tienden) maar niets bijzonders. Ook hoef ik de IR brillen enkel te dragen als de zonkracht stevig is. Daar ben ik wel blij om want bij sommige momenten heb ik liever geen zonnebril op.

 

Ik heb nog geen verbetering mbt mijn benen en voeten (DVN) en soms lijkt het erger te zijn dan dat het was. Dit zijn vlagen dus niet constant.

 

Verder blijf ik sterk kortademig en als ik te snel opsta dan moet ik weer gaan zitten. Al met al doe ik het daarom rustiger aan dan ik zou willen maar ik heb inmiddels wel geleerd om naar mijn lichaam te luisteren.

 

Met het Vit D dieet gaat het prima. Ik vindt het niet echt een gemis het andere eten. je went eraan maar ik doe wel 1x per maand mijzelf trakteren op bijvoorbeeld een snack uit de snackbar of iets anders waar Vit. D inzit.

 

Tot zover en als ik iets vergeten ben dan plaats ik het er later wel bij :)

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Hoi Joachim

Vind het nog steeds super knap dat je het volhoud en er nog steeds vertrouwen in hebt.

Fijn dat het inmiddels ook een beetje zijn vruchten begint af te werpen,dan weet je tenminste waar je het voor doet.

Groetjes Renate,

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • Administrators

het is alweer een hele tijd geleden dat ik een update heb geplaatst en wat is nu een mooier moment dan dit te doen met de start van het vernieuwde forum.

 

Sinds vorig jaar is er veel gebeurt in positieve zin. Ik heb bijvoorbeeld gemerkt dat de plekjes bij mijn neus soms helemaal verdwijnen en ook dat de plekjes op mijn lichaam soms minder worden of helemaal weg zijn. Dit alles gebeurt met vlagen van sterk opkomend tot helemaal verdwijnen.

 

Wel is het zo dat mijn longen slechter zijn geworden en ik vermoeider ben. Dit wist ik van tevoren omdat het een gegeven is dat het eerst slechter gaat, omdat je lichaam het vuil moet opruimen. Over een maand heb ik weer onderzoeken en ik ben dan benieuwd wat er uit komt.

 

Vooralsnog heb ik besloten de dosis te verhogen om te kijken wat er gebeurt in samenspraak met leden van het forum in de USA over het Marshall Protocol.

 

Het te volgen dieet is goed te doen vindt ik. Dit komt voor mij voornamelijk omdat ik langzaam begonnen ben met het erin rollen. Eerst aan het dieet wennen en toen pas begonnen met de medicijnen.

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • Administrators

Beste Lezers,

 

Weer een update van mijn kant over hoe het allemaal verloopt. Inmiddels heb ik mijn dosis verhoogd naar 6 x per dag 1 pil. Dit is om de 4 uur en bevalt mij prima. Soms merk ik dat ik snachts door mijn alarm slaap maar dat geeft op zich niet zo heel veel.

 

De Lupus Pernio aan de zijkant van mijn neus is maanden weggeweest. Nu begint het zich weer wat te vormen maar dat komt omdat ik een paar keer helaas niet om het volle zonlicht heen kon en ook een paar keer heb moeten smokkelen met eten helaas.

 

Mijn longen zijn stabiel gebleven en volgens de longarts zelfs iets verbeterd als hij goed kijkt. Ik heb liever dat een arts goed kijkt ipv 'ff snel' dus ik ben blij met de verbetering.

 

De benauwdheid die wisselt. Vaak gaat het prima maar soms veranderd dit en dan voel ik mijzelf weer beroerd. Met name het warme weer van laatst was een drama omdat mijn longen toch al beschadigingen hebben opgelopen die niet meer te 'repareren' zijn helaas.

 

Ik draag nog steeds mijn speciale bril niet omdat ik dat niet nodig vindt. Mijn dieet volg ik strikt en ik ben erachter gekomen dat ik zelfs een sausje bij de friet mag van een bepaald merk en ook een snack. Mijn dag was weer goed toen ik dat hoorde!

 

Samengevat is mijn kwaliteit van leven dus ok met dit protocol. Ik moet nog steeds uit een dal klimmen maar zolang het langzaam gaat en stabiliteit een factor is vindt ik het prima.

 

Het doorzetten gaat prima maar ook ik heb als mens mijn zwakke momenten... dan is het fijn om mensen naast mij te hebben die mij erop wijzen en dan is het snel weer met de neus in de goede richting.

 

Zijn er vragen stel ze gerust en anders tot de volgende keer :)

 

Groet,

 

Joachim

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • Administrators

Beste Lezers,

 

Na een paar maanden weer een update van mijn kant. Ik ben inmiddels (tijdelijk) gestopt met het Marshall Protocol. Rede hiervoor is dat mijn motivatie minder werd, mijn nierfuncties achteruit gingen (maar daar was wat aan te doen) en het feit dat er een aantal Clinical Trials en ontwikkelingen zijn waar ik mijzelf op ga richten.

 

Ik sta mbt het bacteriele gedeelte geheel achter het MP, alleen is het jammer dat het bestandsdeel voor het MP nog niet als extract uit de medicatie kan wordt gehaald voor ons allen om te gebruiken. Lang leve verouderde wetgeving en de lange duur voor het ontwikkelen van medicijnen...

 

Uiteraard voor vragen of hulp laat het mij weten.

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Hallo Ik heb al 9 jaar sarco. Ben behandeld met prednison MTX Remicade een goede periode gehad. Nu sinds vorig jaar een opvlamming van de ziekte Toen gestart met MTX en Humira. Maar ik kreeg daar een reactie op met name in mijn darmen . Ik moest stoppen en wil ook niet meer. Nu las ik over Mp en zag dat jij er ook mee bezig was.... Zou je me er meer over kunnen vertellen? Wat voor dieet? Wat je wel mag en niet mag? Welke arts jouw begeleid heeft? Er ook zoveel negatief als je op internet snuffeld? Is het te doen? Hoe voelde je je toen je net begon? Heel veel vragen, ik hoop dat je ze wil beantwoorden Groet, Mienke

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hallo Mienke, ik zal je goed mogelijk op weg helpen. Lees ook goed door het onderwerp Marshall Protocol in hetzelfde subforum als waar je dit onderwerp hebt gevonden. Daar staat ontzettend veel informatie.

 

Om je vragen te beantwoorden;

 

1. Het is niet echt een 'dieet' meer een patroon waarbij je zoveel mogelijk Vit D vermijd in zowel je voedsel als ook de zon.

 

2. Zoals ik al zei bij 1 vermijd je zoveel mogelijk Vit D. Dit is sowieso voor mensen met een auto immuunziekte verstandig. Dat betekend overigens niet dat je in een grot moet gaan wonen.

 

3. Ik heb mijn medicatie (Olmersartan) via de dokter bij cvhg.nl gekregen. Daar kon ik ook terecht voor vragen MAAR je zult veel zelfstudie moeten doen. Je moet er namelijk wel achterstaan natuurlijk.

 

4. Lang leve internet en de negativiteit... mijn advies is; verdiep je zelf in de materie en vorm dan een oordeel :)

 

5. Is het te doen? Volmondig JA! Het voorwerk is alleen veel omdat je goed moet laten doordringen hoe het werkt en wat je moet doen.

 

6. Ik ben eerst begonnen met het aanpassen van mijn voedsel en blootstelling aan zonlicht. Dat heb ik 6 maanden gedaan. Ik merkte in het begin al snel herx reacties vanwege mijn dalende Vit D waardes. Daarna begonnen met de medicijnen. Ook hierdoor in het begin herx reacties. Geen probleem voor mij omdat ik het al gewend was. Na een tijdje verdwenen deze. Omdat je bloeddruk daalt zul je rustig aan moeten doen met dagelijkse bezigheden zoals huishoudelijke taken.

 

Heb je vragen stel ze :)

 

Groet,

 

Joachim

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hallo Bedankt voor je antwoorden Nog een paar vragen ik heb nu al last van zonlicht draag veel zonnebril Maar als je MP doet ben je een speciale bril nodig bestel je die online? Als je buiten bent moet je dan je lichaam bedekken tegen licht? Deed je ook het oerdieet? Ik las ook over eidooiers dat je die beter niet kan eten bij MP? Heb jij ook antibiotica gebruikt? Of allen het bloeddruk verlagend medicijn? Zoals je ziet nog meer vragen ik hoop dat je het niet vervelend vind. Vriendelijke groet Mienke

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hallo Mienke,

 

De volgende antwoorden op je vragen :)

 

1. De bril dient ervoor om de felheid van het licht te beperken. Door het MP zullen je ogen gevoeliger zijn dan normaal. Die brillen kun je bij een bedrijf in de US bestellen.

 

2. Als je buiten bent moet je zoveel mogelijk je lichaam bedekken. Ik draag dus altijd shirts met lange mouwen etc

 

3. Ik volg niet het oerdieet

 

4. Eidooiers zitten vol met Vit D. Deze kun je dus beter niet pakken. Kijk eens op voedingswaardetabel.nl voor meer informatie waar Vit D in zit. Overigens als er 0,1 bij staat dan at ik het wel maar in veel mindere mate.

 

5. Anti biotica hoeft niet gebruikt te worden. Vroeger werd dit wel gedaan. Nu nog in heel sporadische gevallen.

 

6. Ik gebruikte enkel de Olmersartan (Olmetec)

 

Vraag maar raak ik help je graag :)

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Hallo joachim Bedankt voor je antwoorden Er is ook zoveel wat je erover kan lezen en dat roept vragen op. Nogmaals bedankt . Ik ben nu met vit D te elimineren met name ook uit voeding Ik vind het nog wel moeilijk maar ik deed al glutenvrij en suikervrij. Dus op zich moet ik hier ook een weg in vinden. Alle begin is moeilijk he? Donderdag heb ik een afspraak bij een arts die me hoopt te gaan begeleiden. Ben erg benieuwd , maar vooral ook spannend. Als ik nog wat wil weten dan mail ik je. Groet Mienke

Link to comment
Share on other sites

Hallo, Toch nog wat vragen. Heb jij zelf alles uitgezocht waar vit D in zat? Of zijn er ergens lijsten van wat wel en niet mag? Bijvoorbeeld caffeine vrije koffie en thee? Ik probeer dat uit te zoeken maar als je op Amerikaanse site leest doet de een het wel en de ander niet. Zijn er ook eenlijnige richtlijnen waar je,je aan kan houden? Wat ik ook erg lastig vind het mijden van zonlicht? Ik bedoel moet je gordijnen sluiten? Of bedoelen ze niet in de zon zitten of zo min mogelijk in de zon lopen , Met bedekte armen en benen en zonnebril? Hoop dat je me vragen kunt en wilt beantwoorden. Groet Mienke

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hallo Mienke,

 

Kijk even bij punt 4 van mijn vorige berichtje met een website waar je veel kunt vinden waar Vit D inzit of niet. Hou er wel rekening mee dat deze website niet 100% up to date is maar hij komt wel erg dicht in de buurt.

 

Wat tips mbt koken:

 

1. Boter en zonnebloemolie vermijden. Enkel olijfolie

2. Kalkoen en kabeljauw zijn prima. Kip ook maar daar zit 0,1 in op 100gr

3. Geen prik of drank met veel suiker erin. Ik hield het bij water en thee. Heel af en toe een drankje (wijntje, bier of whisky no problem)

 

Check verder die website. Ik had ook het boek besteld wat ik in de keuken heb liggen of gebruik je smartphone of tablet als je onderweg bent en bij een restaurant zit.

 

Wil je een keer Vit D loos uit eten, dan kan ik je een restaurant hier in de buurt adviseren, die speciaal voor mij een Vit D loos 5 gangen dieet had samengesteld.

 

Er zijn geen eenlijnige richtlijnen helaas. Het hangt ook van de persoon af. Ik was tijdens de Olmersartan erg streng voor mijzelf qua voeding. Anderen zijn dit niet. Ik denk dat het woordje 'discipline' hier wel op zn plaats is.

 

Er zijn mensen die gaan letterlijk alles afsluiten en leven in het 'donker'. Ik heb dat niet gedaan en ik weet dat er velen zijn die dit ook niet doen. Zonnestralen in je huis geen probleem en houden je positief. Geniet buiten van de zon in de schaduw :) en met bedekte armen, benen en zonnebril.

 

In de zomer droeg ik bijvoorbeeld luchtige shirts of blousen met lange mouwen en linnen broeken. Een leuke hoed of pet kan ik ook adviseren.

 

Zijn er vragen ik hoor het graag :)

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi joachim Ik ben nu 2 weken bezig om vit D uit voedsel te laten. Ik merk er niet echt iets van alleen dat ik hoofdpijn heb en super moe. Ik at al Glutenvrij , en geen suiker . Nu gebruikte ik wel honing maar dat doe ik nu ook maar niet, voor de zekerheid. Ik hoop begin april te beginnen met olmesartan. Ik vind het erg spannend allemaal . Wel heb ik erg las van me ogen ik kan niet zonder bril. Ik heb inmiddels de speciale nOir bril binnen en draag hem graag. We gaan er voor en hopen echt dat ik me wat energieker mag voelen.Lig nu veel op bed uitgeput. Groet Mienke

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hallo Mienke,

 

Wees gerust iedereen voelt iets anders als je begint met het afbouwen van de D. Ook ik had hoofdpijn en bij mij kwamen in de loop der weken de herx reacties bovendrijven. Dit wordt uiteindelijk vanzelf minder tot je er geen last meer van hebt.

 

Als je dan af en toe een keer uit eten gaat ofzo en je kunt niet om Vit D heen, dan heb je meestal daarna een mini herxje of een heel klein beetje hoofdpijn maar daar hoef je je geen zorgen te maken.

 

Honing mag best hoor of heeft iemand je dit afgeraden? Goede suikers hoef je niet te mijden voor het MP.

 

Heb je de brillen ook in verschillende sterktes? Deze zomer zal je ze nodig hebben :)

 

Volhouden en je zult zien dat je je beter gaat voelen. Dit kan wel enige tijd duren maar geef niet zomaar op.

 

Succes en hou ons allen op de hoogte.

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hallo joachim Ben inmiddels gestart met Olmersartan Het valt me tot nu toe erg mee. Geen duizeligheid ook niet met opstaan..... Wel erg last van hoofdpijn en gegons in me oren en hoofd.... Maar tot nu toe valt het me enorm mee, was erg zenuwachtig toen ik begon ... Me ogen en licht was al probleem maar word wel erger.... Ik zit nu sinds zaterdag op 4 tabletten Olmersartan. Wel voel ik me meer vermoeid maar dat zal de tijd nodig hebben..... Wad bij mdl arts en nu had ik ontstekingen in dikke darm...... Nu moest ik antibiotica nu vroeg ik me af of dat een probleem zou geven? Ik mail in elk geval die arts die Olmersartan heeft voorgeschreven om het ook van hem te horen..... Voordat ik begin ...... Groet. Mienke

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hallo Mienke, sorry voor de late reactie maar ik voelde mijzelf niet goed genoeg om achter de pc te kruipen.

 

Fijn dat het meevalt! De meeste mensen zijn toch enigszins 'huiverig' om te beginnen, omdat het MP niet wijdverspreid door reguliere artsen wordt omarmd.

 

Zoals je zelf al zegt zal de tijd nodig zijn ivm je klachten. Het is voor iedereen anders. Houd iig zelf goed alles in de gaten en leg voor jezelf een MP dagboek aan. Heb je een bloeddrukmeter? Niet verplicht maar ik heb er destijds een gekocht zodat ik niet zelf afhankelijk ben van mn huisarts. Het is ook wel fijn omdat zelf af en toe te kunnen checken.

 

Met betrekking tot de anti biotica kan ik je geen tips geven. Ik heb dit niet hoeven gebruiken. Ik weet wel dat een bepaald soort anti biotica gebruikt wordt/werd met het MP in kleine dosis. Check even de MP website wat daar beschreven staat ivm jouw ontstekingen en het gebruik van anti biotica voor andere zaken dan het MP.

 

Ik ben wel benieuwd of het mag en wellicht andere lezers ook dus zou je willen reageren als je meer weet hierover?

 

Bedankt :)

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo Joachim Ik Ben bij arts geweest en die raade het sterkt af om de antibiotica kuur erbij te gaan slikken...... Omdat ik net begonnen was met olmesartan ben begonnen ...... Ik voel me redelijk geen last van duizeligheid..... Wel last van enorme zweetbuien en hoofdpijn....... Verder gaat het best goed met de kuur ik dacht veel meer klachten zoals duizeligheid en draaierig ...... Wel blijf ik erg moe nog niet genoeg energie om de dag door te komen...,, Maar we zijn nog maar in het begin..... Ik heb wel meer plekken op me huid gekregen ....... Maar ik merk dat er wel wat gaande is in me lijf...... Ik hoop 5 mei terug te gaan na arts die olmesartan voorschrijft.... Maar al met al positieve ervaring tot nu toe...... Hoe gaat het met jouw??? Groet Mienke

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Administrators

Hallo Mienke,

 

Zweten, hoofdpijn en ook meer plekken op de huid komen mij maar al te bekend voor. Uiteindelijk ging het zweten en hoofdpijn over. Ik was vooral blij met het verdwijnen van de hoofdpijn want daar had ik soms echt last van, ook voor het MP.

 

Met mij gaat het ok. Ik merk wel dat ik veel minder 'lucht' heb dan tijdens het MP. Ik ben nog steeds bezig met het zelf onderzoeken van diverse mogelijkheden en het uitsluiten van een aantal mogelijke bacteriële infecties.

 

Mocht echt alle uitslagen negatief zijn dan denk ik er sterk over na om terug te gaan naar het MP.

 

Hoe was je gesprek gisteren?

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo Joachim Ik heb een ontzettende dip gehad. Maar nu kwam het volgens artsen niet door de sarco maar door schildklier. Die gaf helemaal geen hormoon meer. Nu gaat het iets beter maar nog niet wat het wezen moet. Ontzettend spierpijn me armen lijken wel van lood, en me benen ook. Nu slikte ik al een week of 6 tyrax maar dat deed niks. Nu heb ik er cytomel bij gekregen en sindsdien kan ik weer op zijn en me dingetjes doen. Nog super moe en spierpijn maar toch iets minder. Me gesprek met de arts was positief, Me bloeddruk was perfect en ik verdraag de medicatie gelukkig goed. Me ogen doen wel meer pijn dan voor ik met olmarsetan begon. Ben ook super blij met me noir brillen. Loop er de hele dag mee op. Verder geen klachten meer de hoofdpijn lijkt ook weg,en dat enorme zweten ook. Hoe gaat het met jouw? Groet Mienke

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Administrators

Hallo Mienke, Met mij gaat het ok. Ik kan niet echt zeggen dat ik het MP mis. Toch waren er wel voordelen zoals bijvoorbeeld minder kortademig. Of ik ooit nog opnieuw begin weet ik nog niet. Hoe gaat het met jou? Groet, Joachim

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.