Ga naar inhoud

Kan ik gaan sporten?


Doortje_B

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Een vraagje aan ervaringsdeskundige...

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Doortje en ben afgelopen week voor een longfoto weggeweest ivm langdurige benauwdheid en piepende ademhaling.

Nu belde de arts mij meteen na het maken op om te zeggen dat ik hoogstwaarschijnlijk Sarcoidose heb... En met spoed naar de longarts moet ;(

(Volgens mij is dat wel heel snel duidelijk zo... als ik een beetje jullie verhalen lees...)

Maar vraagje: ik sport 3-4x/wk, kan ik daar gewoon fanatiek mee doorgaan zolang het kan?? (Wilde namelijk graag gewoon vanavond, donderdagavond, zaterdagochtend, maandag, dinsdagavond gaan...)

(met een iets lager tempo in vergelijking met voorheen ;))

 

Alvast bedankt voor de antwoorden...

Link to comment
Share on other sites

Hoi doortje ,

ik ben natuurlijk gen arts en voor een ieder is het weer anders.

Maar volgens mij is sporten nooit geen probleem zolang je luistert naar je lijf.

Bewegen is denk ik goed om je conditie op pijl te houden dan heb je ook wat meer weerstand lijkt me.

Ikzelf doe aan long reactivering 2x per week dat is dus onder begeleiding omdat mijn zuurstof zo zakt,maar mijn longen functioneren dan ook nog maar voor 50% dankzij de sarco dus ja dat is een ander verhaal.

Maar ik zou dit even voorleggen aan je behandelend arts.

Succes!

Groetjes Renate

Link to comment
Share on other sites

Hoi Doortje,

 

gewoon blijven doen, zolang je maar goed luistert naar je lichaam. Ga niet teveel over je grenzen heen. Daar moet je later alleen maar voor boeten.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Dank jullie wel! Gaf me net een stukje zekerheid:biggrin:

Ben geweest en ging prima!!

Vanavond weer;)

En dan eerst maar de afspraak afwachten om te kijken of ik me bij jullie club kan aansluiten...;)

Grtjs

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hi Doortje, welkom :) en gewoon doorgaan met sporten maar zoals de rest ook zegt: Luister goed naar je lichaam.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.