Ga naar inhoud

Maagzuurremmers


Tineke Italie

Recommended Posts

Hallo !

 

Mijn vraag is of je bij het gebruik van Prednison maagzuurremmers moet slikken ? Mijn longarts heeft mij elke dag een pil van 40mg "Pantoprazolo" op de nuchtere maag voorgeschreven, maar mijn huisarts, die mij het recept voor die pillen moet geven, vindt dit totale onzin. Wie heeft gelijk :confused1:??

 

Bedankt voor jullie reactie/ervaring.

Groetjes

Tineke

Link to comment
Share on other sites

hoi Tineke,

 

Vreemd van je huisarts, zowel mijn huisarts als mijn longarts wil dat ik die slik ter bescherming van de maag.. dus tja ik zou zeggen luister naar de longarts..

Maar ja..

 

( ik slik dus dezelfde als die ze jou hebben voorgeschreven )

 

Gr corina

Link to comment
Share on other sites

Hoi Tineke,

Ook ik slik dagelijks pantazol 40 mg,zeker een aanrader van zowel mijn huisarts als longarts vooral bij prednison gebruik,ik slik deze al 5 jaar en kan echt niet zonder.

Gr Renate,

Link to comment
Share on other sites

Hoi Tineke,

 

volgens mij zijn de meningen over het gebruik van maagbeschermers verdeeld onder de artsen. Ik kreeg het pas toen ik begon te klagen. De internist van mijn dochter vertelde vorige week ineens dat het ook niet altijd standaard hoefde. Pas als er klachten waren.

 

Ik gebruik ook maagbeschermers. Voor die tijd had ik veel meer last van misselijkheid. Mocht zelf kijken wanneer ik ze het beste kon in nemen. Daar zijn de artsen dus ook weer over verdeeld. Steeds krijg je een ander advies te horen. Ik neem ze net na mijn ontbijt in, voordat ik aan de koffie met ontbijtkoek begin. Bevalt mij goed. En dan ook meteen 2 tabletjes.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties. Mijn huisarts blijft erbij dat het echt niet nodig is, maar omdat ik toch al snel last van mijn maag heb zijn we tot een "compromis" van 20mg (ipv 40mg) per dag gekomen. Als ik zie dat ik last krijg, neem ik er gewoon twee :p. Moet deze medicijnen wel zelf betalen, in Nederland ook ??

 

Groetjes

Tineke

Link to comment
Share on other sites

Hoi Tineke,

 

Tjonge het is wat dat je je huisarts moet overtuigen.

FIjn dat je nu in ieder geval iets krijgt.

 

Ik krijg de maagzuurremmers vergoed,

 

Gr corina

Link to comment
Share on other sites

Hoi Tineke,

Fijn dat je nu toch iets krijgt al zei het na enige overtuiging.

Ik krijg mijn pantazol ook gewoon vergoed,weet wel dat niet alle maag beschermers worden vergoed zo bv lozec niet.

Groetjes Renate

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.