Ga naar inhoud

A typische thoraxpijn


Rhodé

Recommended Posts

Deze term kwam ik tegen op de verschillende sites. Het zou een indicatie kunnen zijn van sarcoïdose. En ik heb hier behoorlijk last van gehad! Nu las ik wel over longvliespijn, in een topic, wordt hier dan hetzelfde bedoeld? Ik heb gezocht op de door mij gebruikte term, maar vond niets.

Wat veroorzaakt precies die pijn? Ik heb, vergeleken bij veel anderen hier, betrekkelijk weinig klachten gelukkig, maar heb veel last van mijn longen gehad. Heb hier een paar lange en pittige kuren a.b. voor moeten slikken.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Beste Henrieke,

Ik heb ook atypisch pijn aan mijn thorax en ondertussen aan de bloeddruk verlager. Ik ben volgens mij de enige hier dat last heeft van hoge bloeddruk (geen resultaat bij de site zoekfunctie).

Mijn hart bonkt soms als een gek en ik krijg druk op mijn borst. Behalve pijn is duizeligheid, groene speeksel en adem te kort een extra verschijnsel dat ik heb. Hoewel ik nu aan een tweede type bloeddruker verlager zit (door een cardioloog voor geschreven) zijn de symptomen steeds!!

Link to comment
Share on other sites

Hoi Henrieke,

 

Ik herken de pijn op de borst, bij mij wordt het niet veroorzaakt door hartproblemen ofzo, maar het is a-typisch en wordt veroorzaakt door de vergrote lymfeklieren achter de longen dat zorgt weer voor een grotere druk van binnenuit. Ik heb dit alleen als de sarco weer actiever is, dan gaan die klieren weer klieren. Misschien heb iets aan deze info.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb dat ook wel is gehad, was heel acuut en deed heel veel pijn. Huisarts erbij maar was nix te vinden. Nu heb ik dat al een tijdje niet gehad. Maar heb soms wel het idee dat er iets draait in me hart. heel raar gevoel. ik heb dit vooral meer als ik last heb van mijn longen. Mijn hart is helemaal onderzocht maar is nix mis mee.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb regelmatig last van mijn thorax en dan vooral mijn longvlies. Het zijn flinke pijnsteken. Aangezien ik ook bronchiëctasieën heb ( waarbij ook pijn in de borstholte mogelijk is) is het moeilijk te zeggen waar de pijn precies door veroorzaakt wordt.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Mark (tremorman),

 

Ook ik heb hypertensie maar zover ik weet hangt dat niet samen met de sarco. Is bij mij ook al jaren voor ontdekking sarco in behandeling. Met de juiste meds is het goed te doen, dus ik hoop dat ze voor jou snel de juiste kunnen vinden.

 

gr Petra

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat jullie pijn midden op de borst bedoelen? Dat bedoel ik dus niet. Ik heb het over een brandende pijn, die aanvalsgewijs komt, onverwacht, na pijnstillers zakt het tot aanvaardbaar. De pijn was te voelen onder in mijn flank, aan de rugkant. Dus onderkant long, zeg maar.

Omdat het zondagnacht en een keer kerstnacht was, voelde ik er op dat moment weinig voor om de HAP te bellen, omdat ik verder niet benauwd was en zij waarschijnlijk ook p.mol zouden aanraden. Nou, dat kan ik zelf wel bedenken.

Wel is het achteraf gesproken, beetje dom, om toch niet even naar de h.a. te gaan, in een later stadium. Dan had ik misschien eerder een diagnose gekregen.

 

Link to comment
Share on other sites

Hallo Henrieke,

 

Wat dacht je van nierstenen, bij sarcoidose is het calcium in de urine wel eens verhoogt zeker bij chronische sarco waardoor kans op nierstenen.

 

Groetjes Jan.

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi Jan, Ik denk niet dat het nierstenen waren, die gaan immers niet vanzelf weg? Het voelde als iets brandends in mijn longen, omdat ik niet goed door kon ademen, noch hoesten.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.