Ga naar inhoud

Pijnlijke lymfeklieren in lies


maddizon

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Heeft iemand van jullie opgezette pijnlijke klieren in de lies ? Eerst dacht ik aan iets gynaecologisch maar dit is nu uitgesloten.

 

Ik vraag me ook af als je dit gaat zien in een scan of zo...

 

Groetjes Maddy.

Link to comment
Share on other sites

pijn in lies

 

Ik wilde er even op reageren, ik heb sinds mei 2011 sarcoidose en ook de diagnose hoge bloeddruk en cholesterol, dus ik kreeg tabletten daarvoor.

Sinds die tijd heb ik vooral `s nachts erg pijn bij m`n lies.

Ook valt me op als ik me ergens druk over maakt, het extra opspeelt.

Ik heb tijdens dat ik weet dat ik sarcoidose hebt, wel veel lasr van moeheid, en erg kortademig.

Zoals je hoort is het geen vrolijk verhaal, maar ik ben blij dat ik het met iemand kan delen.

groetjes,

Rietta

Link to comment
Share on other sites

Hoi Maddizon,

 

Ik ben bekend met zwelling in de lies.. Ik heb het laten uitzoeken en heb een echo gehad van de lies hier op was duidelijk een zwelling te zien en er is toen een punctie gedaan.

Hier is uitgekomen dat het sarcoidose is.

Sinds maart vorig jaar loop ik bij een oedeemtherapeute en sindsdien wordt de pijn iets dragelijk in mijn been. ( heb er 3 jaar mee gelopen en niemand kon wat doen tot afgelopen maart dan )

 

Sterkte Corina.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Corina,

 

Mag ik je vragen wat zo'n oedeemtherapeute doet ? heb geen idee namelijk.

 

Ik zit te wachten op een oproep voor nieuwegein dan ga ik daar ook maar overleggen hoe en wat.

 

Fijn dat het bij jouw een beetje helpt alle beetjes helpen he, succes.

 

Hallo Rietta,

 

Ik heb de pijn de hele dag, als ik s nachts lig is het wat te houden dus net andersom, en ik ben niet bekent met suiker of hoge bloeddruk.

Heel veel succes hoor, hou vol.

 

Gr.Maddy

Link to comment
Share on other sites

Hoi Maddy,

 

Ze zorgt er voor dat de verstopte lymfeklieren weer wat beter gaan lopen.. Kweet niet goed hoe ik het moet uitleggen.

 

" De manuele lymfedrainage is een massagetechniek met als doel de afvoer van lymfevocht te bevorderen "

 

Dit heb ik even opgezocht via Google.. Mij helpt het en daar ben ik inderdaad wel blij mee. Ik heb overigens geen last van mijn bloeddruk

 

Succes.

Corina

Link to comment
Share on other sites

pijn in lies

 

Beste Maddy en Corina,

 

Bedankt voor jullie reactie,

ik zal verder moeten zoeken waar die pijn in mijn lies van daan komt.

Het is altijd prettig om via deze site allerlei ervaringen te delen.

Veel beterschap en vol houden.

 

Groetjes,

Rietta

Link to comment
Share on other sites

Hoi Maddy,

 

Dit klinkt mij heel bekend. Ik heb sinds juni sarcoidose, en ook ik heb een pijnlijk gevoel in mijn lies, bij mij is dat 3 jaar geleden een x begonnen, kon daarna ook moeilijk lopen.

Heb toen een echo gehad van mijn lies maar niks gevonden. In dat jaar heb ik het nog een x gehad, ook weer een echo en weer niks gevonden.

In februari 2012 in ditzelfde been (rechts) een trombose been gehad, dat is sinds oktober 2012 gelukkig weer onder controle is, maar blijf een pijnlijke lies houden en zeker s'nachts.

 

Heb jij dan ook steeds een slapend gevoel in je been?

 

groetjes Joyce

Link to comment
Share on other sites

hallo Joyce,

 

Ik heb de hele dag pijnlijke benen net als ze er met messen in zitten porren,

in me lies is het een constante kloppende pijn kan het niet slapend noemen.

 

In me nek onder me oren zijn me lymfen altijd opgezet en daar is er ook die pijn, je kan het ook zien door grote rode vlekken. Op mijn lies zie je niets.

 

Jij ook succes...

 

gr.Maddy

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi Maddy,

 

Komt me bekend voor wat je omschrijft, ook ik heb een pijnlijke lies maar ook sarco in de lymfen in de nek, dat is ook goed op de scan te zien. Voor de lies heb ik al veel onderzoeken en dokters gehad maar niemand die het weet... ik ga dit toch eens aankaarten bij de longarts.

Ook ik heb oedeemtherapie, al 2 jr. Ik vind het wel prettig ;), je ligt er en je wordt gemasseerd hihi. Het helpt in elk geval bij het oedeem.

De pijn in de benen heeft bij mij de volgende namen al: neuropathie, restless legs, etalagebenen en nu zou het van de hernia komen. Tja wie zegt het?

Hoop dat het verder wel goed met je gaat? Heb nu toevallig een laptop waarmee ik op 't forum kan, met mijn eigen lukt dat niet helaas.

 

Groetjes Petra

Link to comment
Share on other sites

Hallo Petra,

 

Bij mij is nog niets vastgesteld van opgezette klieren in lies, maar hou het niet meer uit van de pijn, kan niet meer op scootmobiel, in auto, in stoel zitten, alleen wat hangen op de bank in 1 houding.

 

Ben nog steeds bij de gynaecoloog bezig, maar ik ben het ook zo beu allemaal, alles wat je er nu extra bij krijgt is gewoon teveel. Ik kon het best allemaal hendelen maar extra dingen waar niemand raad mee weet ???

 

En die benen tja ....ik ben aan wachten op nieuwegein, volgens mijn longarts ga ik snel achteruit dus hij wilde dat ik daar heen ga, alles is opgestuurd in december nu afwachten.

 

 

gr.maddy

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.