Ga naar inhoud

Vragenlijst Sarcoidose


Arie

Recommended Posts

Beste mensen,

 

 

De lijst is bedoeld voor alle mensen met sarcoïdose tussen de 18 en 65 jaar, dus ook de mensen die niet werken!! Juist voor de mensen die niet werken is deelname van belang want daarmee kunnen we onderzoeken wat het probleem is waarom ze niet kunnen werken zit hem dat puur in hun ziekte of zijn er problemen als onbegrip of onwil bij werkgever, Arbo, UVW enzovoort.

 

Uiteraard is de vraag of je hem zelf wilt invullen maar vooral: Zegt het voort, zegt het voort en laat zoveel mogelijk mensen de lijst invullen! Hoe meer gegevens hoe meer waarde de uitkomsten hebben.

 

Hij blijft vermoedelijk een maand beschikbaar.

 

In te vullen via de site van SBN http://www.sarcoidose.nl/actueel/277-vragenlijst-werken-met-sarcoidose.html

 

of rechtstreeks https://maastrichthealth.qualtrics.com/SE/?SID=SV_2aZTOo3CGerqey1

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Bewerkt door Arie
Link to comment
Share on other sites

Ik heb hem ook meteen ingevuld. Houd er alleen rekening mee dat het een lange vragenlijst is.

 

Groetjes, Bernadette

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb hem ook meteen ingevuld. Houd er alleen rekening mee dat het een lange vragenlijst is. Groetjes, Bernadette

 

Ja, dat is ook wel zo, maar het is voor het "goede doel" laten we maar zeggen.

Link to comment
Share on other sites

Ik kreeg bericht via SBN of ik de vragenlijst wilde invullen. Heb het meteen gedaan, was inderdaad een werkje!

 

Groeten,

Annemiek

Link to comment
Share on other sites

Hoi Annemiek,

 

Ik ben naar de UWV verzekeringsarts geweest, en zij begreep de ziekte sarcoidose.

Maar ze wil me niet voor 100% afkeuren, dus ik moet nu op gesprek komen met

een arbeidsdeskundige.

Hoe is het met jou vergaan?

Ook al naar de UWV geweest?

Ik heb ook de vragenlijst van het SBN ingevuld, was wel een hele klus.

Maar alles helpt, als de ziekte meer gezicht krijgt is dat altijd goed!

 

groeten, Rietta

 

Link to comment
Share on other sites

Hey Riëtta,

 

Gelukkig begrijpt de verzekeringsarts de gevolgen van sarcoidose.

Komt het omdat je nog 2x 3 uur werkt dat je niet 100% wordt afgekeurd?

Wat verwacht zij, en jij natuurlijk, van de arbeidsdeskundige?

 

Ik ben nog niet bij het UWV geweest, heb wel net de oproep binnen. Na contact met de bedrijfsarts ga ik me aanmelden en de papieren opsturen.

Je hoort wel hoe het is afgelopen!

 

Groetjes,

 

Annemiek

Link to comment
Share on other sites

Voor het goede doel de vragenlijst ook maar ingevuld. Het viel mij mee. Hij was misschien verkort omdat ik niet werk (ben moeder en huisvrouw thuis).

 

Groetjes,

 

Zeeuws meisje

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi Annemiek,

 

Ja, ik denk omdat ik tot het laatst nog geprobeerd hebt om nog 2 x 3 uurtjes te werken, ik niet volledig

wordt afgekeurd.

Ik denk zelf dat de arbeidsdeskundige passend werk voor mij gaat zoeken.

Maar wat zou dat kunnen zijn?

Ik ben de ene dag beter dan de andere, en dat vermoeide gevoel in je lichaam, dat

is echt slopend.

Het zou mij rust brengen, als alles achter de rug is, en ik niets meer hoef.

Na 2 jaar bedrijfartsen, ziekenhuisbezoeken, ook nog werken een aantal uur ben

ik echt aan rust toe.

Ik hoop dat mensen dat kunnen begrijpen.

 

Groetjes,

Rietta

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Op 19 april zal de lijst met vragen gesloten worden. Eind maart hadden al meer dan 500 mensen de lijst ingevuld. Volgens de onderzoekers is het aantal deelnemers meer dan voldoende om een gefundeerde uitspraak te kunnen doen over de (on)mogelijkheden van werken met sarcoïdose. Namens de SBN wil ik iedereen bedanken die zich heeft ingezet om tot dit resultaat te komen.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Wat een goed initiatief. Op de website van Sarcoidose.nl lees ik dat het rapport met uitkomsten rond de zomervakantie beschikbaar komt. Zou jij, Arie (als initiatiefnemer op deze website), het rapport ook hier willen plaatsen?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Gezien het feit dat het rapport ook op de website gepubliceerd zal worden lijkt me dat geen bezwaar. Ik zie de resultaten, en ik denk samen met onze leden, met belangstelling tegemoet!

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.