Ga naar inhoud

opvouwbare scootmobiel


maddizon

Recommended Posts

hallo,

 

Heeft iemand hier ervaring met een opvouwbare scootmobiel ? Naast mijn gewone scootmobiel wil ik graag wat mobieler worden

met een rolstoel ben je toch meer aanvankelijker van een 2 de persoon.

 

Ik ben benieuwd als iemand van jullie hiervan in bezit is.

 

gr.Maddy

Link to comment
Share on other sites

Hoi Maddy, Ik heb zelf de "grootste" opvouwbare scootmobiel die rijd best goed maar weegt best veel om in de auto te zetten. Mijn zus heeft naast haar gewone scootmobiel een van de kleinste opvouwbare en die heb ik geleend van haar voordat ik er zelf een gekocht heb en ik kan ja zeggen dat die echt niet geschikt zijn voor alles anders dan een hele vlakke ondergrond. Als ik op de stoep reed hier dan werd ik helemal heen en weer geschuden het trilt door heel je lijf heen. Ik heb toen ook heel snel zelf een scootmobiel gekocht die nog wel mee te nemen is maar ook goed op stoep en andere harde ondergrond rijd, nadeel is wel dat ik hem maar net net alleen in de auto kan zetten. Mvg, S'jack

Link to comment
Share on other sites

Hoi Maddy,

 

mijn moeder heeft een opvouwbare scootmobiel die ik een aantal jaren geleden gebruikt heb ik het Radboud in Nijmegen. Mijn oudste lag daar toen. Het was een ideaal ding om door de gangen te rijden. Mee naar buiten was geen optie, niet stabiel genoeg voor veel stoepen. Ook was hij veelte zwaar voor mij om in een auto te tillen. Viel erg tegen. Je bent en blijft dus altijd bij zo'n ding afhankelijk van hulp.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Hoi Jack,

 

mag ik vragen wat voor merk en type je nu hebt ?

 

 

Ja Bernadette dat klopt ze zijn niet licht, maar mijn partner gaat altijd mee dus dan kan het wel, gaat ons erover uit

dat het wel gezelliger is dan met rolstoel en dat ik niet steeds moet roepen wat ik wil zien ?

En je moet vlakke ondergronden hebben ik heb ze gezien weinig stabiel maar

lopen is geen optie meer dus...ik wil het gaan proberen met een 2 de handse.

 

gr.maddy

Link to comment
Share on other sites

Hoi Maddy, Ik heb hem gekocht bij Practicomfort en die noemen het een Beaufort 7.3. Echter op de handleiding die ze erbij doen staat dat het een Pride type Victory 10 is. Aangezien ze best duur zijn mag je hem hier wel een keer uit komen proberen, ik woon vlak bij Eindhoven. Groetjes, S'jack.

Bewerkt door S´jack
Link to comment
Share on other sites

Hallo Jack,

 

bedankt voor het aanbod, ben vandaag in winkel wezen proefrijden en ik begrijp precies wat je bedoeld,

de scoots met "plastic bandtjes "" daar kun je dus niet mee fatsoenlijk over de weg,

en met luchtbanden zijn wel zwaar, maar hebben meer actieradius, en zijn stuk stabieler,

dus ben ik tweestrijd nog

 

en de ene winkel zegt wel verzekeren en de andere zegt hoeft niet ?? ik denk van wel

 

gr.Maddy

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi Maddy Als je er mee op de openbare weg komt hetzij weg, fietspad of voetpad dan moet je hem wel verzekeren. Het kost overigens maar rond de 40 euro voor een jaar, daar kan je volgens mij niets voor riskeren. Er kan altijd iets gebeuren en als je dan niet verzekerd bent zijn de kosten voor jou rekening. Groetjes, S'jack

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.