Ga naar inhoud

Warmte en benauwdheid


Hermione

Recommended Posts

Hey allemaal,

hebben jullie ook zo'n last van de warmte? Ik ben echt heel erg benauwd nu. Ik stond er in het verleden nooit zo bij stil, maar ik doe het nooit zo goed op warmte. Dit jaar, nu ik weet dat het (w.s.) sarcoïdose is, valt het kwartje pas: ik word erg benauwd van de hogere temperaturen. En dan nog eens extra als het vochtig is in de lucht. Nou, het heeft hier gisteren geregend, en daarna steeg het kwik weer, dus ik kan mijn lol op... ;)

Groetjes, Hermione

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

ja ik heb ook snel last van de warmte. Sneller moe, ik houd meer vocht vast en heb het sneller benauwd. Maar vind dit weer wel gezelliger dan de regen. :biggrin:

 

Groetjes, Marjon

 

Link to comment
Share on other sites

Voor mij is het nu ook te warm maar ik doe alles zoveel mogelijk dicht zodat het in huis lekker koel blijft. Ik heb met dit weer heel snel last van flinke dikke voeten.

Ik heb het gelukkig niet benauwd van de warmte maar op het heetst van de dag blijf ik mooi binnen anders ben ik helemaal kapot.

 

Groetjes Annabelle

Link to comment
Share on other sites

Ja, ik hou ook extra vocht vast met warm weer. Ik heb er op gelet om minder zout te eten, en daardoor was het vandaag daar wat beter mee.

En ook hier in huis de boel aan de zonkant potdicht. Scheelt echt wel met de warmte.

Hopelijk wordt het weer wat koeler, ik kan het i.i.g. wel gebruiken.

groetjes Hermione

Link to comment
Share on other sites

haha, dat is de andere kant op! Maar zeker ook iets om in de gaten te houden.

Ik was op de weegschaal gaan staan, omdat ik me zo raar in mijn hoofd voelde, en zo duizelig als ik opstond: 2 kilo aangekomen in één dag :shocked: Ondanks dat ik al een aantal dagen weinig zout eet. Dat is wel veel vind ik.

Vanochtend belde de longarts, maar hij kon er niets van maken op 'longgebied' zei hij, en liet het er ook bij... Pfff, nou lekker dan...

Link to comment
Share on other sites

Ik zou echt je zout blijven eten. De verschijnselen die jij beschrijft krijg je net bij warm weer.Tijd voor een kop bouillon.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben het met Bernadette eens. Zelf ben ik weinig zout-gebruiker vanwege hoge bloeddruk bij alle verschijnselen zoals hier boven beschreven, maar juist bij de warmte verlang ik soms naar wat zout! Dus idd zeker die kop bouillon blijven drinken, knap je echt wel van op :thumbup1:

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het nog even bij de huisarts nagevraagd, maar die ontraadde mij dit stellig. Als je in een dag 2 kilo aan vocht vasthoudt, en mijn bloeddruk was ook aan de hoge kant, dan moet je ook bij warm weer zuinig zijn met zout. Wel goed blijven eten en wat meer drinken zei hij.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.