Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elke dag is anders

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

Dat hoop ik ook. Maandag de huisarts bellen en kijken wie ik krijg. Mijn eigen huisarts is met zwangerschapsverlof.....
    Ben niet gek, heb Sarcoidose.

Comment

Heel veel dingen die er geschreven staan, zijn zˇ herkenbaar.
      Vind het zo knap dat je de rust neemt op slechte dagen en rekening houd op je goede dagen, maar het is ook wel confronterend naar mezelf toe.
      Ik weet namelijk niet hoe ik die rust moet nemen, cijfer mezelf vaak weg. Heb een zoontje van 2 en als hij 's middags slaapt, zit ik ook even (want ja, al is even liggen beter voor me, kan ik het niet) en mijn vriend werk van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, het komt op mij neer. (en hulpvragen is zˇ moeilijk)
      Mijn naaste omgeving is zich bewust van mijn kunnen, maar door anderen, de niet 'zien' dat je ziek bent (bijvoorbeeld mijn werkgever), doe ik me groter voor dan ik ben.
      (en daar komen de tranen weer) Als ik boodschappen heb gedaan, dan niet eens de week boodschappen, maar gewoon een boodschapje Ún ik met hond en kind een rondje heb gelopen, ben ik op. Hoe moet ik iemand nou uitleggen dat een vrouw van 32 zich 's ochtends moet afvragen of ze vandaag de kamer gaat stofzuigen of even naar de supermarkt gaat?

Comment

Toch zou je het moeten uitleggen. Sinds ik het verteld heb aan diegenen die me na staan en die belangrijk voor me zijn, is het toch draaglijker geworden. Je hoeft je tegenover hen niet meer groot te houden. Als mijn schoonmoeder hier is, of wij zijn bij haar, en ik voel me even niet goed, dan laat ik die huilbui gewoon komen. Ze weet ervan en hoopt dat het gauw weer weg is. Ze weet wat de longarts tegen me gezegd heeft: ˇf je zit bij de categorie mensen bij wie het na 2 maanden over is, ˇf je hoort bij de categorie die er 20 jaar over doet, ˇf als je pech hebt, zit je bij de 5% die het niet overleefd. Die 2 maanden zijn allang voorbij. Is nu al bijna een jaar. Dus blijven die laatste 2 mogelijkheden over. En ik wil liever niet denken aan die 5%, dus zit ik bij die 20 jaar.

Het is niet altijd even makkelijk, maar vertel het, ook op je werk. Nu loop je de kans dat ze je lui vinden en dat accepteert geen enkele baas. Ik weet dat je niet lui bent en jij weet dat ook. Maar vertel het, voordat je een beoordelingsgesprek krijgt en je eventueel vanwege die "luiheid" ontslagen wordt. Ik wens je heel erg veel succes.

Trouwens, vertel het ook even aan je familie. Dan kunnen ze een keer op die kleine van je oppassen terwijl jij een noodzakelijke rustdag neemt. Moet je echt doen, anders redt je het niet. Probeer je kleintje anders op de peuterspeelzaal te krijgen. Die uren heb je dan weer lekker voor jezelf en kun je rusten.
        Laatst gewijzigd door theetje; 29-04-2014, 09:10.

Comment

Ja, ik heb een afspraak met de neuroloog. Op 22 mei mag ik erheen. Gelukkig in Zevenaar.

Intussen voel ik mezelf achteruit gaan en het lukt me niet mezelf ertegen te verzetten. Ben weer ontzetten misselijk, heb knallende koppijn, kan bijna niet meer lopen zonder te vallen, ben duizelig. Wordt tijd dat de neuroloog er naar kijkt.

Comment

Hoi Thea,
            Is dit pas de eerste keer dat je naar de neuroloog gaat? Je bent toch al zo lang duizelig?
            Toen ik in het najaar zo duizelig was heeft mijn longarts meteen een afspraak laten maken bij de neuroloog.

Comment

Hoi Annabelle,

Ik ben de laatste keer in 2012 bij de neuroloog geweest, maar dat was voor een hernia. Had op dat moment al 3 hernia operaties achter de rug. Dit is de 1e keer dat ik voor de duizeligheid bij hem kom. Ik ken hem als een goede arts die erg duidelijk alles uitlegt.

Februari vorig jaar ging ik met mijn klachten voor de 1e keer naar mijn huisarts toe. En toen zat het volgens haar tussen mijn oren. Toen ik de 4e keer bij haar kwam, heeft ze me dorgestuurd naar de duizeligheidspoli. Dat betekende de medische molen voor mij: diverse onderzoeken bij oorarts, oogarts, internist en longarts. Toen kwam in augustus of september de diagnose Sarco. En in december kreeg ik Prednisolon. Ik slik Tramadol (voor de hernia), Betahistine (tegen duizeligheid), Omeprazol (voor de maag), Naproxen (gekregen van de reumatoloog aantal jaren geleden). Daarnaast heb ik natuurlijk de pufjes voor mijn longen. Tegen de misselijkheid (en het overgeven) heb ik Primperon zetpillen.

Comment

Vanmiddag mag ik dan eindelijk naar de neuroloog. Ben erg benieuwd wat hij gaat doen.

Comment

Verwerken...
                X