Ga naar inhoud

zakkende bloeddruk


Bernadette

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

mijn bloeddruk is al heel mijn leven aan de lage kant. 100/60 was eigenlijk al normaal. Nu merk ik steeds meer dat hij heel snel kan zakken. Voordat ik bij de fysio aan fietsen begin, wordt hij opgenomen. Meestal is de bovendruk dan ergens rond de 100 en mag ik gaan fietsen. Als de bovendruk onder de 95 is, mag ik al niet meer beginnen met fietsen. Alleen nog de andere oefeningen.

 

Aan het einde van mijn programma wordt hij weer gemeten. Meestal is hij dan nog gezakt naar de 95 of lager. Daar ik er niet zoveel van merk, is dat geen probleem.

 

Gisteren voelde ik mij tijdens mijn programma slechter worden. Mijn bloeddruk bleek toen al gezakt te zijn naar een bovendruk van 92. Meteen stoppen dus.

 

Na een paar uurtjes rustig aan doen, voel ik mij dan meestal wel beter. Maar nu dus niet. Gisteren de hele dag een zwaar hoofd gehad en mij niet echt lekker gevoeld. Nu, naar het slapen, blijkt dat gevoel niet helemaal weg te zijn.

 

Wie herkent dit? Ik weet dat je bij dvn problemen kunt hebben met je bloeddruk, maar dat het zo erg was, wist ik niet.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Geen herkenning, maar heb wel de ervaring dat er groote schommelingen kunnen zijn in de waarden zonder een verklaarbare reden.

 

 

had zelf hoge bloeddruk ( zie elders in mijn topic), moest bijna aan de mediactie.

 

Nu, met alle operaties die ik onlangs heb gehad, is de waarde weer laag voor mijn doen 81/124. ( waarden van voor de operatie, zou je denken door spanning dat deze wel hoog zou zijn. nee dus)

 

Hoop dat anderen je meer kunnen helpen.:cool:

 

Groet,

 

Arie

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Hoi allemaal,

 

vandaag de cardioloog weer eens een bezoek gebracht. Uit de echo van mijn hart waren geen gekke dingen gekomen. De kleppen en hartspier zagen er goed uit. Toen ik echter liet vallen dat mijn hartslag af en toe omhoog schoot, schrok hij echter. Tijdens de controle van mijn pacemaker hadden ze dit ook al af kunnen lezen. Het zijn hele kleine hartritmestoornissen. Te kort om de tijd te registeren. Door mijn sarco moet dit extra goed in de gaten gehouden worden.

 

Ik krijg daarom in mei een keer extra een holter te dragen. Daarna weer terug naar de cardioloog.

 

Ook is mijn bloeddruk door hem gecontroleerd. Na tien minuten rustig gelegen te hebben, was hij gezakt naar 100 bovendruk. Toen moest ik heel snel opstaan. Gratis een ritje in de achtbaan. Mijn bovendruk zakte prompt naar de 90. Veelste laag dus.

 

Mijn dvn is de oorzaak van de problemen met mijn bloeddruk. Normaal stijgt die bij inspanning, bij mij zakt hij dus. Als ik weer naar de neuroloog in Nijmegen ga, moet ik het bespreken.

 

Groetjes en een heel fijn weekend,

 

Bernadette

Bewerkt door Bernadette
Link to comment
Share on other sites

Bernadtte,

 

Ik heb er geen ervaring mee, bij mij gaat de bloeddruk vaak teveel omhoog. op slechte momenten tot 180/140 maar normaal 140/90 Op de echo was bij mij wel wat te zien, maar op de MRI konden ze het pas echt goed zien. Sarcoidose doet dus wel wat met je hart, maar de rest van de omstandigheden maakt kennelijk uit wat het precies doet. Sterkte met je bloeddruk.

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Hoi Erik,

 

door mijn pacemaker kan ik geen MRI hebben en kunnen ze nooit zeker weten of er granulomen in mijn hart zitten. Dit is vaak een probleem. De pacemaker registreert gelukkig wel alle gekke dingen die er gebeuren in mijn hart ( en natuurlijk zorgt hij ervoor dat ik nog steeds rond loop op twee benen). Dus weer een voordeel.

 

Het klopt dus helemaal dat sarco echt wel iets doet in een hart.

 

Hoe word jij nu onder controle gehouden voor je hart?

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Hoi Erik,

 

Het klopt dus helemaal dat sarco echt wel iets doet in een hart.

 

Hoe word jij nu onder controle gehouden voor je hart?

 

Groetjes, Bernadette

 

Bernadette,

 

ik houd zelf mijn bloed druk bij en ga om de paar maanden een keer bij de cardioloog op bezoek. De volgende keer wordt dan een echo gemaakt. De hartslag en bloed druk varieren enorm op dit moment dus er is gewoon niet veel van te zeggen. Er zit iets maar of het nu beter of slechter wordt???

 

Ik heb zelf het gevoel dat het nu met het MP iets beter wordt, ik ben weer op de fiets naar het werk zonder problemen. Dat was in januarie uitgesloten. Voor sporten voel ik me nog te onzeker op dit moment.

 

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ik heb wel tegenwoordig geregeld dagen met een gejaagd gevoel en dan te hoge hartslag - 80 per minuut, terwijl normaal rond de 50. Krijg dan ook geen hap door m'n keel. Lage bloeddruk altijd gehad. Is nieuw. Als ik jullie zo lees misschien toch ook maar eens melden in oktober.

 

Oh well. Ik ben wel lekker bruin ondertussen. Morgen ga ik weer werken, na 5 maanden thuis. Ik ben zeer benieuwd.

 

Groeten,

Marcella

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ik heb wel tegenwoordig geregeld dagen met een gejaagd gevoel en dan te hoge hartslag - 80 per minuut, terwijl normaal rond de 50. Krijg dan ook geen hap door m'n keel. Lage bloeddruk altijd gehad. Is nieuw. Als ik jullie zo lees misschien toch ook maar eens melden in oktober.

 

Oh well. Ik ben wel lekker bruin ondertussen. Morgen ga ik weer werken, na 5 maanden thuis. Ik ben zeer benieuwd.

 

Groeten,

Marcella

 

Marcella

 

Veel succes morgen met werken :thumbup:. Ik zou graag met je willen ruilen.

 

Groetjes,

 

John

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Hartslag te laag

 

pas mri gehad en holter apparaat bij conditietest bleek mijn hartslag erg laag in rust max 50 of lager met een geleidingsstoornis op het hart heb regelmatig te hoge bloeddruk bovendruk boven 150 zonder aanwijsbare reden! ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt!

 

4 mei hoor ik de uitslag.

 

 

Groetjes Henk

Bewerkt door depapa
groetjes vergeten
Link to comment
Share on other sites

Hallo Henk,

heb je een mri van het hart gehad?

Deze moet ik namelijk ook gaan doen en zie er eg tegenop.

Er is bij de petscan bij mij activiteit gezien bij het hart vandaar.

Gaat zo'n onderzoek met contrast of zonder?

Ik heb erg claustrofobie vandaar dat ik er zo tegenop zie.

Groetjes renate,

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Hoii ik ben 19 jaar en toen ik 18 was kwam ik in het ziekenhuis met de gedachten van een ontsteking in mijn nek en arm.

Toen ik binnen was hebben veel dokters mij onderzocht, eerst dachten ze een nek hernia maar zagen niks op de scan.

Toen zijn de dokters verder gaan kijken en zagen ze vocht bij mijn buik moest ik weer 3 scans in en toen was het een week verder week met spoed in het ziekenhuis omdat mijn onstekings waarde zo hoog waren en ik ook nog koorts had

Na een week hebben ze me ontslagen in het ziekenhuis met de mededeling dat het kwaadaardig is dus lymfklier kanker.

Van hier naar een ander ziekenhuis en weer terug, het blijkt geen   Kwaadaardig iets te zijn en was weer terug bij af.

Mijnvader heeft 6 verschillende autoimuun ziektes door elkaar, dus werd ik daar maar op getest en dat was het sarcoidose.

Heel lang slapen en veel pijn was ik thuis. Mijn conditie is weg en slapen kan ik 24 uur lang.

Ik zit nu weer in het ziekenhuis met bloeddruk is te laag en ik heb bloedarmoede en moet Warschijnlijk mijn hele leven ijzertabletten slikken. 

Hebben meer mensen bloedarmoede en kom je ooit van die vermoeidheid af? 

Mij zit niet meer op school en kan nauwelijks werken door de vermoeidheid 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hi Nikki en welkom op het forum. Je hebt ook al een hele geschiedenis achter de rug zeg. Balen ook voor je vader dat hij zoveel auto immuun ziektes heeft!

Heb je wel eens een erfelijkheidsonderzoek gehad?

Mijn bloeddruk is ok maar ik moet het met erg warm weer, goed in de gaten houden. Soms voel je jezelf dan wel bejaard ?

Ik weet niet of je acute sarcoidose hebt of niet. Bij acute sarcoidose verdwijnen de klachten binnen een paar jaar.

Er is ook de chronische variant en dan zit je er aan vast zullen we maar zeggen.

Vermoeidheid wisselt van persoon tot persoon. Balans vinden tussen dingen doen en rusten is erg belangrijk

Link to comment
Share on other sites

hoii Joachim 

ik heb nog geen erfelijkheidsonderzoek gehad maar die wil ik wel aan vragen maar bij mijn vader zijn de ziektes in zoon raar beeld dat ze niet weten wat hij precies heeft of het dan mogelijk is word de vraag..

ik heb nu in dat half jaar er wel veel last van na 1 uur werken ben ik al kapot en dan heb ik alleen even mij pa geholpen..

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Ai, als ze niet precies weten wat hij heeft dan wordt het moeilijk inderdaad.

Sta je wel onder controle van de arts verder?

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.