Ga naar inhoud

medicatie


victoria

Recommended Posts

welke medicatie krijgen jullie voorgeschreven,

of welke slik je zelf?

gebruik je nog smeerseltjes voor pijnlijke benen, of gewrichtspijnen?

 

zelf gebruik ik naproxen 500mg, of 400mg ibuprofen.

voor mijn gewrichten gebruik ik vsm spiroflor gelei

 

ik ben benieuwd namelijk of de artsen zomaar iets voorschrijven of toch bijna allemaal dezelfde medicatie krijgen.

 

hebben jullie trouwens ook last van hooikoorts?

ik krijg het met mooi zomerweer zoals vandaag extra benauwd (ook nog bij hoge luchtvochtigheid)

 

nou een hele waslijst:side:

 

groetjes victoria

Link to comment
Share on other sites

Re:medicatie

 

Wat ik allemaal slik:laugh:? Heb je even? Ik heb in de loop der jaren heel wat potjes verzameld waar ik me beter door voel. Ik ga wel even in de keuken zitten met mijn laptop, want daar liggen al mijn goodies:woohoo:...

 

Voorgeschreven:

- 2x per dag een pufje Symbicort 200/6 (budesonide/formoterolfumaraatdihydraat)

(Indien nodig extra pufjes nemen)

- 2x per dag 800 mg Ibuprofen (Brufen Retard 800, Abbott)

- Nexium 20 (2 mg esomeprazol, AstraZeneca)

- Zonodig max. 6 Paracetamol (Etos/Kruitvat, die van Kruidvat gaan gemakkelijker doormidden)

 

Eigen initiatief:

- In het hooikoortsseizoen 1x per dag Antihistamine (Loratadine) (Hooikoortstabletten, Kruidvat) Huisarts/Longarts zijn hier helemaal voor, maar ik heb nog nooit om een recept gevraagd. Eigen merk van Kruidvat is gelukkig niet duur.

- 2x per dag een capsule Echinacea Forte (met Vit. C en Zink) van Etos

- 3x per dag een omega capsule (Prim-Omega, Bonusan)

- 1x per dag Vitamine B6/11/12 (Vitamine B6 Plus, Bonusan)

- 1x per dag Multivitamine (wisselend, momenteel Multi A-Z compleet, Kruidvat)

- 1x per dag Q10 (Bio-Quinon Q10 Super, Pharma Nord)

- ontbijt met extra ijzer: een sapje met volkoren broodje appelstroop (Hero Fruitstroop, want die heeft extra ijzer). Soms Floradix Vita-Kruidenelixer (vloeibaar ijzerdrankje, dat niet onaardig smaakt) door het sapje of tussen twee maaltijden in.

- lunch met extra magnesium (combinatie van Vit. D, Magnesium, Calcium, Zink) (Magnesium & Calcium 2:1, Now Foods)

 

Misschien een tip: ik bestel een boel voedingssupplementen bij De Roode Roos. Dat scheelt 20% vergeleken bij de apotheek. Maar ja, ik ben dan ook een echte pillenfabriek. Krijg ook altijd commentaar als ik op vakantie ben met familie. Maar ik blijf erbij dat ik die supplementen nodig heb. Misschien door slecht werkende darmen. Als iets op is, ga ik het na een tijdje merken.

 

Oh ja, voor mijn gewrichten gebruik ik verder niets. Alleen als ik heel erg pijn krijg in een enkel of pols (zo erg, dat ik lig te janken :( ), dan doe ik er ijs op. Ik heb ooit een keer een soort zakje met blauwe gel erin gehad, voor in de diepvries. Die komt dan prima van pas, met een nat doekje erom.

Maar sinds ik terug ben op de oude dosering Ibuprofen is dat gelukkig niet meer voorgekomen:). Toen ik vorige maand probeerde af te bouwen lag ik wel een paar keer te kreperen. Dus dat was een mislukt experiment...

 

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Re:medicatie

 

ik ben weer aan de medicatie. voor extreem pijnlijke benen:( auw auw

arcoxia 90 mg. eentje per dag, en daar mag ik niks bijgebruiken.

en dan verder manlief vragen om te masseren! helpt enorm. Deze mag ik niet te lang gebruiken, dus ik doe het alleen als het heel erg is. Volgende week weer naar de huisarts voor nieuwe. Of andere :P of een wondermiddel haha!:woohoo:

 

groetjes cunera

Link to comment
Share on other sites

Re:medicatie

 

o zeg, Albertina, slik je niet teveel? Nou ja ik moet me er natuurlijk niet mee bemoeien :blush: en over slechte darmen: door het ijzer werken je darmen zeker slechter! dat geeft obstipatie.

Groetjes! Cunera

Link to comment
Share on other sites

Re:medicatie

 

Ha die Cunera,

 

Jij draait de boel om. Mijn darmen werken niet slechter door de extra ijzer, eerder beter:cheer:.

Mijn darmen werken gewoon slecht (van iets te snel tot veel te snel, dus kramp en soms diarree) en (daardoor?) zit ik vaak tegen bloedarmoede aan. Ik let dus op dat ik voldoende ijzer binnenkrijg, zodat ik niet steeds bij de huisarts om ijzertabletjes hoef te vragen (zoals vroeger). Ik heb ook andere tekorten gehad, bijv. ineens overgangsklachten, die na een paar weken extra zink weer over gingen.

Mijn huisarts is wel op de hoogte van wat ik slik. Ik heb een keer een tasje met pillen meegenomen om te laten zien. Vond hij niet verontrustend.

 

Van obstipatie heb ik maar heel zelden last. De laatste keer was vorige maand toen ik de Ibuprofen weer verhoogde van 2x 600 naar 2x 800mg. Na een week waren de krampen, etc. weer terug helaas. Als ik mocht kiezen, dan zou ik voor obstipatie gaan, maar goed, dat zullen degenen die daar heel veel last van hebben niet met me eens zijn;)

 

Ik heb Arcoxia even gegoogled. Is ook een NSAID net als Diclofenac, Ibuprofen en Naproxen. Geeft minder kans op maagklachten en werkt 24 uur!

Staat\'ie al in de lijst, Joachim? Voor de verzameling?

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Re:medicatie

 

Zere benen masseren? Nee, afblijven:angry:!!!

Vorig jaar, toen ik echt hele zere benen had, moest iedereen uit de buurt blijven. Ik was als de dood dat iemand er tegenaan zou komen:(.

Als ik \'gewoon\' zere knieën en enkels heb, is insmeren met bodylotion of massageolie wel lekker, maar dan nog moet het wel voorzichtig gebeuren. Ik heb altijd last van \'onzichtbare blauwe plekken\', komt volgens de Reumatoloog vaker voor bij Sarcoïdose.

 

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Re:medicatie

 

Toen ik de diagnose Sarcoidose kreeg pompte ze mij vol met:

 

1. Prednisolon

2. Methotrexaat (kon ik niet tegen)

3. Imuran (kon ik niet tegen)

 

Nu slik ik nog en een beetje Pred omdat hoge dosissen ik helemaal niet tegen kan.

 

Verder voor de pijn, Diclofenac.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.