Ga naar inhoud

Celebrex 200mg / Colchicine


Henk

Recommended Posts

Hallo,

 

Na anderhalf jaar brufen 800 retard (2x dgs) gebruikt te hebben, heb ik nu van de reumatoloog Celebrex en colchicine gekregen. Deze middelen gebruik ik voor mijn gewrichtsklachten. Voornamelijk in mijn enkels en handen.

Volgens mijn longarts zijn de gewrichtsklachten geen gevolg van mijn sarco. Maar volgens mijn reumatoloog wel. Die neemt het allemaal erg serieus en is samen met mij op zoek naar een goede pijnstiller/onstekingsremmer.

 

Wie heeft hier meer ervaring mee?

Bij mij werkt het nog niet echt, ik had tot nu toe meer baat bij brufen

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Colchicine

http://www.xs4all.nl/~bondtje/celebrex.htm

Bewerkt door Henk
Link to comment
Share on other sites

Mijn Arts en ik hebben besloten om te stoppen met Celebrex en Colchicine.

Heb nu weer Brufen 800 (2xdgs) en Plaquenil 200 (2xdgs). Brufen had meer resultaat bij mij dan Celebrex.

Moet nu wel afwachten wat Plaquenil gaat doen bij mij. Maar daar gaat nog al wat tijd overheen.

 

zijn er nog meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

medicamenten

 

Beste Henk,

 

ik weet uit eigen ervaring dat Artrotec 50 2x daags een geweldig middel is tegen gewrichtspijnen ik slik het nu al bijna twee jaar met geweldig resultaat.

doe er je voordeel mee!!

 

Mvg,

 

Jos Kerkvliet

Link to comment
Share on other sites

Celebrex

 

Hallo Henk,

 

Ik heb ook celebrex gehad alleen kon ik er niet tegen en kreeg een allergische

reactie waardoor mijn hele huid begon op te zwellen.Toen weer aan de prednisolon .ik heb daarna nog wel 2mnd een erg vreemde huid gehad.

nu weer aan de brufen 800mg.

 

Groeten Frank.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Momenteel slik ik geen Celebrex en colchicine meer.

Ik heb nu Plaquenil 200 2x en weer brufen 800 2x. Deze slik ik al weer 5 weken. Nu mag ik de Plaquenil 1 keer daags doen. Mijn gewrichten gaat met deze cocktail weer iets beter dan met de Celebrex en Colchicine.

Maar iedereen bedankt voor het mee denken.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Henk,

 

Hier spuit 11 ;)

 

Ik heb anderhalf jaar 2x daags Brufen 800 gebruikt voor mijn gewrichtsklachten. Afgelopen zomer heb ik nog geprobeerd om af te bouwen: eerst 3x daags 600mg Ibuprofen, daarna nog een week 2x daags 600mg omdat ik bijna naar de reumatoloog moest en daarna heel snel weer terug naar 2x Brufen 800. Het ging niet.

 

Nu is het wel gelukt om de Brufen te halveren. Twee weken geleden heb ik 3,5 dag alleen paracetamol gebruikt. Toen werd ik steeds stijver in mijn knieën en enkels en kreeg ik steeds meer last van mijn rug en nek.

Nu gebruik ik overdag Paracetamol en 's avonds neem ik 1 Ibuprofen 800mg. Dan kan ik 's nachts beter slapen en kom ik 's morgens beter op gang.

Ik krijg toch zo langzamerhand meer last van mijn nek, maar hoop dat ik het zo vol kan houden, want ik heb veel meer energie nu ik de Brufen heb gehalveerd!

 

Bij mij is de Sarcoïdose nu officieel over en komen de gewrichtsklachten niet meer door Sarco, maar door een soort reuma.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.