Ga naar inhoud

nu het kouder wordt


mammav3

Recommended Posts

Hoi,

Nu het iets kouder begint te worden, krijg ik een probleempje.

De hele zomer heb ik lekker op mijn birkenstocks gelopen, en geen last van mijn voeten gehad.

Nu het kouder is, doe ik sokken aan, maar dat is niet lekker !!

Het knelt, heb het gevoel of mijn voeten heel opgezwollen zijn, ze voelen ook heet aan.

Ook heb ik regelmatig last van de onderkant van mijn voeten, net zo'n gevoel of je heel lang gelopen hebt.

Maar ik kan toch niet de hele winter op blote voeten lopen.

Hebben jullie ook last van je voeten en wat draag je als het koud is ?

Ik heb er al aan gedacht om Uggs te kopen, ik heb gelezen dat je daar met blote voeten in moet vanwege de isolerende werking van het wol.

Maar voor ik daar veel geld aan uitgeef, zou ik eerst jullie oplossingen horen.

Alvast bedankt !!

Link to comment
Share on other sites

Hoi mammav3

 

Van jou klachten herken ik het een en ander daarnaast heb ik ook

wel als ik op blote voeten loop soms het gevoel dat ik over een spijkerbed heen loop en krijg dan ook een warm brandend gevoel in mijn voeten of ik heb last van hele koude voeten of handen.

Helaas weet ik zelf ook geen antwoord bij de extreme kou neem ik wat warms in mijn handen of ga met mijn voeten in een voeten badje zitten heb ik hele warme voeten heb ik van die gelzooltjes gehaald die leg ik even in de koeling niet heel erg lang en dan doe ik die in mijn schoenen. Vooral niet bevroren.

Maar aangenaam om even af te koelen. Daarnaast zit ik erover na te denken om extra vitamine B12 maar daar weet ik nog te weinig van. Dus ben erg benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft en zo ja wat die dan is.

 

groetjes manon

Link to comment
Share on other sites

Ik heb één winter met blote voeten in mijn laarzen gelopen. Dat waren met fleece gevoerde laarzen (1 maat groter gekocht voor extra ruimte). Ging prima, ik heb gelukkig geen zweetvoeten, maar aan het eind van de winter kwam er toch wel een 'luchtje' aan de laarzen ;) Binnenshuis had ik geitewollen sokken aan die 3 maten te groot waren.

Vorig jaar kwam ik op het idee om enkelsokjes in te knippen op de wreef. Niet teveel dan blijven ze niet zitten. Dat loopt weer wat beter in laarzen.

Gel-hakjes (inlegzooltje van gel, alleen voor onder mijn hakken want daar heb ik last van) zorgen ervoor dat het veel langer duurt voordat mijn hakken pijn gaan doen als ik veel loop of lang sta.

Afgelopen zomer heb ik bijna alleen maar Crocs teenslippers aangehad. Heerlijk zacht verend materiaal en ook een soort voetbed.

 

Misschien zit er een tip voor je bij...

Link to comment
Share on other sites

hai,

 

Op het ogenblick heb ik gelukkig niet zoveel last meer van mn enkels en voeten. vorig jaar had ik steeds onstekingen in mn enkel , via de crocks site heb ik toen midical crocks gekocht (niet goedkoop) maar het loopt zalig. Als je niet alte brede voeten hebt kun je ook nog wollen sokken bij aan .

 

groetjes magdalena

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

Het heerlijkst loop ik op mijn Wolky klompen. Lekker zacht, goed voetbed en royaal. In de winter heb ik een paar wandelschoenen die het goed doen, MEINDL air active. Vanwege de veters altijd goed op breedte in te stellen. Heel jammer vind ik het dat mijn grote voorliefde voor het thuis op blote voeten lopen voorbij is. Dat is veel pijnlijker dan op mijn klompen lopen! Succes!

Groetjes, Sophie

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Voetprobleem ook hier :(

 

Los ik op door op schoenen te lopen met een goede zool en in huis door op slippers te lopen of iets met een zool.

Link to comment
Share on other sites

Ik frommel beenwarmers om mijn voeten, tot aan mijn tenen, en dan in de birkenstocks-teenslippers!

Je hebt ook birkenstocks als 'gewone' slippers, daar kun je sowieso met sokken in, toch?

Ik draag dan de dikke wandelsokken van Falke, duur, maar ze gaan lang mee en je hebt beslist geen koude voeten.

Buitenshuis kan ik gewone schoenen/laarsen aan, maar ik weet niet of je daar ook iets over bedoelt.

Link to comment
Share on other sites

die vervelende voeten ook!!! Maar ze moeten ons wel dragen!!!

 

Ik heb ook behoorlijk last van mijn voeten!

 

Vaak gevoelloze tenen, best gevaarlijk met stoten!

En van die rare tintelingen onder de voet

en ook heb ik dat nare gevoel alsof ik uren gesjouwd

en dan zien mijn voeten er vuurrood uit en zijn dan ook flink opgezwollen!

Terwijl ik alleen even boodschap ben wezen doen in de buurtsuper.... :scared: :confused1:

 

In huis loop ik nu op teenslippers en in de zomer op blote voeten,

ik heb ook een maat grotere schoenen nu, door het opzwellen van de voeten...

hebben jullie ook die zeurende pijn in de voeten en benen?

ook heb ik mijn bed aan het voeteneind iets verhoogd.

 

Voor mijn voetjes zou het beter zijn als het altijd zomer zou zijn...

maar helaas... :(

 

Groetjes en vooral sterkte allemaal, nu de winter voor de deur staat....

 

Okkie

Link to comment
Share on other sites

beetje laat !!

 

Mijn computer is een paar dagen weggeweest voor reparatie, daarom nu pas mijn reactie !!

Het is fijn om te horen dat ik niet de enige ben met voet-klachten !

Binnenshuis loop ik op het ogenblik met crocs, tot ik echt kouden tenen krijg, dan doe ik even sokken aan.

Buitenshuis vind ik het grootste probleem, sokken gaan knellen, ook de maat groter, en zonder sokken in schoenen voelt niet zo goed.

Enkelsokjes ingeknipt heb ik geprobeerd, maar het blijft onaangenaam voelen, verder opengeknipt, voelde lekker, maar toen zakten ze af:)

Ik ga dan toch maar eens kijken voor laarsen met lekkere zachte bont of fleecevulling en dan hopen dat er geen luchtjes komen:p

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.