Ga naar inhoud

Smog


Joachim

Recommended Posts

  • Administrators

Afgelopen maandag en dinsdag (8-9 febr 2010) was er een smogalarm in heel Belgie. Ik woon in het zuiden van het land en smog stopt niet bij de grens. Ondanks dat ik het niet wilde geloven had ik erg last hiervan. De lucht voelde dik aan en ademen wilde niet lekker. Erge benauwdheid was hierdoor het gevolg.

 

Toen ik vanochtend wakker werd was het net of er bakken met zuurstof de kamer in waren gedragen :) het ademen ging stukken beter!

 

Ik vraag mezelf af of er meer mensen zijn die hiervan hinder ondervinden.

 

Voor meer info over smog zie:

 

http://www.lml.rivm.nl/data/smog/index.html

Link to comment
Share on other sites

Ik kan niet oordelen over de smog, hebben we op het platteland geen last van:biggrin:

 

Wel is het zo dat ik tijdens het bereiden van het eten enkele dampen als hinderlijk ervaar. Geven dan een beklemend gevoel op de borst, ik "vlucht" dan de keuken uit.

 

Hetzelfde gevoel heb ik ook bij drijfgassen uit bepaalde spuitbussen met deodorant.

Gebruik daarom zelf verstuivers. De Kids gebruiken echter tig soorten van die bussen:thumbdown:

 

 

Arie

Link to comment
Share on other sites

Ik herken dat wel.

Als ik ergens ben waar smog is, dan adem ik veel moeilijker en inderdaad lijkt de lucht dan heel dik aan te voelen.

Waar ik nu woon hebben we er niet zo veel last van, gelukkig.

Ik heb er ook al jaren last van bij dichte mist (dan wel in wat mindere mate).

Ik woon in Rhenen, vlakbij de Rijn en aan de overkant staat een diervoederfabriek. Als de wind onze kant op staat heb ik wel erg veel last van "whatever" er daar uit de schoorsteen komt.

Buiten het feit dat ik er dan enorm van moet kokhalzen, krijg ik het er ook erg benauwd van en het voelt dan ook alsof de lucht dikker is.

 

 

 

 

 

 

Groetjes,

Nathalie.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.