Ga naar inhoud

Diclofenac


Joachim

Recommended Posts

Nee dit heb ik niet, heb ook geen zetpillen!

 

Dit klinkt niet goed die hevige pijnen,

ik zou dit toch met je arts bespreken!!! :scared: Misschien kan je een ander medicijn krijgen als

jij hier zoveel last van hebt!

Dit zal vast met je HA te bespreken zijn toch???:confused1:

 

 

Groetjes

 

Okkie :)

Link to comment
Share on other sites

  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • Joachim

    8

  • okkie

    5

  • Fregu

    4

  • Arie

    4

Top Posters In This Topic

zetpillen

 

Okkie, bedankt voor je antwoord. Maar als ik diclofenac in tabletvorm neem, krijg ik last vd maag. Dan moet ik daartegen weer maagbeschermers nemen. Problematisch dus. Maar ik heb inmiddels een oplossing gevonden. Als ik veel pijn heb neem ik n zetpil. Als ik dan weer aambeien heb, neem ik sperti, en als dat weer weg is neem ik weer n zetpil indien nodig.:crying:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hallo,ik zit hier nog niet zo lang en ik zit hier een beetje te lezen. Ook ik heb diclofenac gekregen om de 1e pijnen te verzachten. Ik heb ze in zetpilvorm.En mag het alleen gebruiken als ik hevige pijn heb. Maar als ik het n paar dagen achter elkaar gebruik, krijg ik diarhee en aambeien. Heeft iemand anders dit ook??

 

Hoi cimeroni

Ik gebruik bij hevige reumapijnklachten (al 20 jaar) de dichlofenac 100mg zetpillen en heb tot nu toe nooit last gehad van diaree of aambeien, wel recentelijk van bloedingen nadat ik ze enkele dagen achter elkaar gebruik.

Mijn indruk is dat de tabletten 't laatste jaar slechter zijn afgewerkt cq. een scherp randje aan de achterzijde hebben. Door dit met een vingernagel weg te halen, cq de rand beter af te ronden zijn deze klachten weer verholpen.

Het nadeel is wel, dat ik na het inbrengen drang heb om te poepen en dat dus ook doe (binnen 5 à 10 minuten) en vervolgens een 2e zetpil nasteek. Dus niet krampachtig probeer om de eerste tablet binnen te houden, mischien is dat de remidie tegen aambeien.

 

Het voordeel van de zetpillen is dat deze acuut werken en de pillen 50, 75 of 100 mg niet.

 

succes ermee

 

gr.Johan

Link to comment
Share on other sites

Hallo iedereen. Ik gebruik, naast dagelijks Prednison, Diclofenac 75 mg. Ik werd er wel opgewezen om Diclofenac niet dagelijks te gebruiken, omdat dit schadelijk kan zijn. Ik gebruik de Diclofenac om de helse pijn op de borst te onderdrukken. Dit is niet altijd even effectief. Andere pijnstillers zoals Paracetamol en Ibuprofen helpen niet. Heeft iemand anders adviezen of ervaringen met andere pijnstillers die eventueel wel effectief zijn? Heel graag hoor ik dat.

 

Groeten Eric.

 

Hoi Eric

 

Ik heb inderdaad sinds 4 jaar ook pijn op het borstbeen en aan de 11 en 12 wervel. Met Dichlofenac of naproxen heb ik de pijn enigermate kunnen dempen. Sinds ik elke morgen na mijn reuma-oefeningen ook nog borstspier versterkende oefeningen doe zijn de klachten veel minder geworden.

Het enige medicijn dat bij mij goed werkte was Vioxx (is van de markt af gehaald) en tegenwoordig remicade, nu zijn alle klachten als sneeuw voor de zon verdwenen.

 

Tip voor alle dichlofenac gebruikers neem dichlofenac altijd met een glas volle melk of een schijf worst of kaas of simpelweg bij het eten, zodat je een vetlaag in je maag hebt (tip van mijn reumatoloog) hiermee heb ik me 20 jaar kunnen redden.

Tegenwoordig gebruik ik wel tabletten, als ik dichlofenac inneem, om mijn maag te beschermen merknaam Nexium 20 mg.

 

succes ermee

 

gr. Johan

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

IK heb ook Diclofenac gehad, maar werd er zo beroerd van dan ik er mee gestopt ben.

 

Apart dat iedereen zo verschillend reageert op medicatie.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

medicijnen diclofenac/tramadol

 

Goedenavond lotgenoten;Bij mij is in september sarcoidose vastgesteld en heb hier medicijnen voor gekregen. diclofenac 50pch 2 keer daags .en voor de nacht1keer diclofenac 100pch .Maar omdat ik s,nachts maar 2 uur slaap had en de rest van de nacht stekende pijn had in mijn rechteronderbeen rond de enkels.helemaal opgezwollen en warm .dit verdwijnt dan ook weer na 2 of 4 uur

plotseling .en kan er dan weer 8 a 10 pijn vrij verder.maar nu het volgende ,de diclofenac 100pch werkt niet meer s,nachts .en heb nu tramadol gekregen ,maar deze helpt ook niet. Wat kan ik innemen om eens een keer 24 uur pijnvrij te zijn,en is het normaal dat je soms 4 uur pijn hebt en je wel kan huilen van de pijn want daar wordt ik zo moe van.is het zo dat je altijd bij deze ziekte pijn zult hebben.kan je diclofenac/tramadol gezamelijk innemen of moet je dit met tussenpozen doen.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Welkom, lees ook eens dit bericht door http://www.wijhebbensarcoidose.nl/forum/f16/diclofenac-t275/

 

Daar staat meer info over Diclofenac. Verder zou ik niet weten wat je nog meer kunt slikken om pijnvrij te zijn. Bij mij werkte de Diclo wel goed tegen pijn.

 

Je zult niet altijd pijn blijven houden tenminste dat was bij mij het geval. Na de juiste medicijnen ging bij mij de pijn weg. Heb alleen wel 1 jaar pijn gehad waardoor je pijngrens verlegd wordt. Sommige mensen hebben pijn andere niet. Ik hoop dat die voor jou snel weg is.

 

Of je ze samen in kan nemen durf ik niet te zeggen. Ik zou je arts bellen om dat te vragen.

 

Veel sterkte!

Link to comment
Share on other sites

bij diclofenac mag je sowieso nog wel 8 stuks paracetamol hebben. Het is inderdaad waar wat Joachim zegt, de pijngrens wordt verlegd. Ik zei pas nog tegen iemand: eigenlijk heb ik altijd wel pijn. Maar ik slik al 2 jaar geen diclofenac meer omdat ik de keus had tussen houdbare pijn (wat dus tot nu toe echt minder is geworden) of stoned van de diclofenac. (echt, dat werd ik er van.) Zonder diclofenac presteer ik beter.

 

Ik zou zeker met je arts overleggen wat je kunt innemen tegen de pijn. Maar aan de andere kant: sarcoidose is een rotziekte die met erge pijnen gepaard gaat. Ik heb dus ongeveer een jaar diclofenac geslikt, die dus de ergste pijn wegnam.

Ik begrijp dat je aan verhalen over pijn die na verloop van tijd minder wordt, nu niet zo veel hebt. Zeker als je ook nog benauwd ben door kortademigheid, werkelijk je voelt je niet doodziek, je bent doodziek.

Wellicht moet je bij je arts nog maar eens goed overdrijven hoeveel pijn je hebt. Wat weet zo'n arts nou, alleen als hij zelf ziek geweest is en veel pijn heeft gehad, kan hij dat weten. En na verloop van jaren vergeet je het ook nog.

 

ik wens je veel sterkte toe en dat je toch nog maar een beetje moed mag houden.

(zei mijn moeder wel eens, en dat vond ik altijd wel lief)

Link to comment
Share on other sites

ps, ben je een man of een vrouw?

maak me verder niet uit hoor, maar je hebt je profiel nog niet ingevuld, dus we hebben geen idee wie je bent. Oke, ik ben hier incognito.

Link to comment
Share on other sites

hoi pr jansen

 

Ik ben het met de andere eens wat de pijngrens betreft.

Zelf heb ik al veel combinaties gehad kwa pijn medicatie.

Daarnaast zit ik zelf in de zorg en heb gelukkig een medische achtergrond.

Ik zou je afwillen raden om zelf te gaan dokteren en in overleg te gaan

met je arts wat voor jou het beste is. Lees bovenstaande dat voor de een diclofenac al een middel is die aanslaat en voor een ander weer anders uitpakken. Je moet sommige medicijnen een kans geven om een goeie

spiegel op te bouwen en dat kan soms even duren.

Ik wens je veel succes en hoop dat je pijn snel mag afnemen.

 

groetjes manon

Link to comment
Share on other sites

bedankt voor jullie info

 

Welkom, lees ook eens dit bericht door http://www.wijhebbensarcoidose.nl/forum/f16/diclofenac-t275/

 

Daar staat meer info over Diclofenac. Verder zou ik niet weten wat je nog meer kunt slikken om pijnvrij te zijn. Bij mij werkte de Diclo wel goed tegen pijn.

 

Je zult niet altijd pijn blijven houden tenminste dat was bij mij het geval. Na de juiste medicijnen ging bij mij de pijn weg. Heb alleen wel 1 jaar pijn gehad waardoor je pijngrens verlegd wordt. Sommige mensen hebben pijn andere niet. Ik hoop dat die voor jou snel weg is.

 

Of je ze samen in kan nemen durf ik niet te zeggen. Ik zou je arts bellen om dat te vragen.

 

Veel sterkte!

 

kan het zijn dat bepaalde dingen die je eet of drinkt invloed hebben op je pijn en deze versterken b.v koffie.

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

ik heb dunne vezel neuropathie door mijn sarcoidose gekregen. Kan daardoor echt geen sinaasappels ed eten. Gaat mijn lichaam nog meer branden en tintelen.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

hoi,

 

dat heb ik ook gemerkt de laatste tijd , kon altijd alles eten.

nu kan ik soms vreselijk ziek worden als ik iets eet of drink.

dat laat ik dan maar ff staan , denk alleeen dat dat voor iedereen

anders is elk lichaam reageerd weer anders!

 

gr magdalena

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hoi,

 

ik heb zelf veel baad bij Ibuprofen 600 mg. Je kunt deze echter maar 3 x daags innemen, dus je moet dan proberen een beetje te schipperen.

Dit krijg je alleen op recept, dus je moet eerst overleggen met je arts.

 

Zoals de anderen al aangaven, zul je op een gegeven moment je pijngrens gaan verleggen en dan kun je ook beter omgaan met je pijn.

Ik heb dit moeten doen toen ik reuma kreeg ( 13 jaar geleden) en moet dit nu weer gaan toepassen.

 

Ik heb trouwens ook baad bij ademhalingsoefeningen als ik erge pijn heb.

Hier kun je ook een met je arts over praten, wellicht kan hij je doorverwijzen.

 

Veel succes!

 

Groetjes,

 

Frits

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

ik heb zelf veel baad bij Ibuprofen 600 mg. Je kunt deze echter maar 3 x daags innemen, dus je moet dan proberen een beetje te schipperen.

Dit krijg je alleen op recept, dus je moet eerst overleggen met je arts.

 

Frits

 

Mijn plaatsvervangend HA had mij ook Ibuprofen voorgeschreven.

Bij het halen van de medicatie bij mijn Apotheek stuitte dit op problemen.

( super scherppe actie van mijn Apotheek )

 

Vanwege mijn nier aandoening is het risico te groot. Neem nu diclofenac (1 a 2 tabl p/d) in combinatie met Paracetamol (max 4000 mg p/d)) tegen de pijnen ( voorschrift internist )

Link to comment
Share on other sites

diclofenac

 

hallo allemaal,

 

Diclofenac kan inderdaad een optie zijn, welk goed om de maag denken bij deze tabletjes, deze vormen ook een aanslag op je maag, dus even van te voren eten, ik gebruik ze zelf ook al jaren tegen onstekingspijnen maar dan andere als bij sarcoidose...

Link to comment
Share on other sites

Goedenavond lotgenoten;Bij mij is in september sarcoidose vastgesteld en heb hier medicijnen voor gekregen. diclofenac 50pch 2 keer daags .en voor de nacht1keer diclofenac 100pch .Maar omdat ik s,nachts maar 2 uur slaap had en de rest van de nacht stekende pijn had in mijn rechteronderbeen rond de enkels.helemaal opgezwollen en warm .dit verdwijnt dan ook weer na 2 of 4 uur

plotseling .en kan er dan weer 8 a 10 pijn vrij verder.maar nu het volgende ,de diclofenac 100pch werkt niet meer s,nachts .en heb nu tramadol gekregen ,maar deze helpt ook niet. Wat kan ik innemen om eens een keer 24 uur pijnvrij te zijn,en is het normaal dat je soms 4 uur pijn hebt en je wel kan huilen van de pijn want daar wordt ik zo moe van.is het zo dat je altijd bij deze ziekte pijn zult hebben.kan je diclofenac/tramadol gezamelijk innemen of moet je dit met tussenpozen doen.

 

Bij is Sarcoïdose/Besnier Boeck Schaumann in de jaren 70 vastgesteld en heb hier

in het begin een tijdje prednison voor gehad. Later alleen als het nodig was nog een een

stoot kuur. Ik heb ook een tijdlang 2x dgs diclofenac 100 retard gehad en hier kon ik goed mee uit de voeten, totdat ik vorig jaar een maagbloeding kreeg en moest of stappen op tramadol maar dit hielp echt niet meer tegen de pijnen die jij ook hebt.

Een nachtmerrie, die zeurende pijn in de benen en voeten!!!

 

Het lijkt me verstandig dit aan je arts vragen of je deze pijnstillers samen mag innemen,

het lijkt mij een beetje teveel van het goede...

Bij mij werken de diclofenac en tramadol inmiddels niet meer

en heb nu 3x dgs 30mg oxycontin en 10mg amitriptiline en deze is voor de nacht en heb hierdoor een goede nachtrust! Ik was ook helemaal op, door die verschrikkelijke pijnen!!

 

sterkte ermee!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Gestopt met Diclofenac

 

Ik had altijd goede resultaten met pijnbestrijding door Diclofenac.

Het was mijn huis medicatie als je dat zo mag noemen.

 

Dus toen bij mij sarco zich presenteerde is automatisch weer naar de Diclofenac gegrepen.

 

Sinds de sarco actief is slaap ik niet al te best, Las dat dat kan komen door de sarco.

 

Heb ook mijn internist verteld dat ik slecht kon slapen, hij gaf aan dat Diclofenac een zeldzame bijwerking kan hebben in de vorm van "slaapstoornissen" .

 

Als test gebruik ik nu Naproxen in plaats van Diclofenac.

na een week Naproxen te gebruiken moet ik zeggen dat ik nu veel beter slaap. ( hoop dat ik niet te vroeg juich, kan ook komen door andere oorzaken en samenloop van omstandigheden ).

 

Pijn klachten worden iets minder bestreden met Naproxen dan met Diclofenac. Echter het lekker slapen is me ook wat waard.

 

Maar even een aantal weken Naproxen proberen en zien of het een goede keus is geweest.

 

Verder maar niet te veel veranderen in de medicatie voor dit moment vanwege de operatie die binnenkort zal volgen.

 

 

Groet,

Arie

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ibrufen

 

Mijn plaatsvervangend HA had mij ook Ibuprofen voorgeschreven.

Bij het halen van de medicatie bij mijn Apotheek stuitte dit op problemen.

( super scherppe actie van mijn Apotheek )

 

Vanwege mijn nier aandoening is het risico te groot. Neem nu diclofenac (1 a 2 tabl p/d) in combinatie met Paracetamol (max 4000 mg p/d)) tegen de pijnen ( voorschrift internist )

 

ibrufen is is niet echt goed voor je maag je moet maagzuurremmers gebruiken en mensen met darmziekten wordt dit sterk afgeraden want het geeft heel veel klachten bijvoorbeeld bij de ziekte van crohn

Link to comment
Share on other sites

ibrufen is is niet echt goed voor je maag je moet maagzuurremmers gebruiken en mensen met darmziekten wordt dit sterk afgeraden want het geeft heel veel klachten bijvoorbeeld bij de ziekte van crohn

 

Ik moet voor mijn maag en darmen ook maagbeschermers gebruiken bij de dicloflenac, anders gaat het niet goed.

Bovendien, toen ik veel dicloflenac gebruikte ongeveer een jaar geleden voor een spier die moest helen, kreeg ik na een paar weken zéér afwijkende leverwaardes.

Ik moest toen stoppen met dicloflenac en de waardes normaliseerden zich weer enigszins. Nu gebruik ik het slechts af en toe.

 

Dus het is oppassen geblazen, zowel met ibuprofen als met dicloflenac, trouwens.. met naproxen ook.

 

 

 

Groetjes,

Nathalie.

Link to comment
Share on other sites

Ik moet voor mijn maag en darmen ook maagbeschermers gebruiken bij de dicloflenac, anders gaat het niet goed.

Bovendien, toen ik veel dicloflenac gebruikte ongeveer een jaar geleden voor een spier die moest helen, kreeg ik na een paar weken zéér afwijkende leverwaardes.

Ik moest toen stoppen met dicloflenac en de waardes normaliseerden zich weer enigszins. Nu gebruik ik het slechts af en toe.

 

Dus het is oppassen geblazen, zowel met ibuprofen als met dicloflenac, trouwens.. met naproxen ook.

 

 

 

Groetjes,

Nathalie.

 

 

Bij alle NSAID ( zoals diclofenac, naproxen etc..) wordt aangeraden om maagbeschermers te gebruiken bij langdurig gebruik en hoge dosering

 

Gebruik ik zelf ook al jaren erbij......... ( medicijn voor medicijn:blush:)

 

Ik had ook diclofenac, maar vanwege bijwerkingen ( waar ik eerder nooit geen "last" van had :confused1:) nu naar Naproxen

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

diclofinac

 

Diclofenac was het beste medicijn wat ik ooit heb gehad .... kon hier mee lezen en schrijven.... heb hierdoor geweldig tijden gekend!!! :)

Door de astma moeten ik stoppen met diclofenac mis het nog iedere dag:(

 

Tot voor kort geleden nooit geen last van de maag gehad maar

nu met de Tramadol meer last van het maagzuur.

Merk ook dat de Tramadol de pijn minder kan bestrijden!

 

Ik mis de Diclofenac heeeeeeeel erg ondanks ik weet hoe slecht het voor je lichaam is

en wat het allemaal kapot maakt en toch mis ik de kracht die diclofenac mij gaf om een beetje normaal te kunnen leven... ik was weer mens en voelde mij super goed!!! dat is nu wel anders:(

Ik weet dat ze deze alleen nog in het ziekenhuis

geven, bv na een operatie...:S

 

Groetjes Okkie:kiss:

 

ik heb ook diclofinac voorgeschreven gekregen maar bij mij deed het niet zoveel aan de pijn slik nu naproxen en van tramadol werd ik toch ziek

dus daar kan ik niet tegen

 

groetjes henny

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb afgelopen dagen zo erg veel pijn in mijn oor gehad dat ik ook diclo heb gehaald in de vorm van VoltarenK Maar als ik het niet met paracetamol neem, merk ik er echt nix van. Pijn zakt niet iig. Maar met 2 molletjes erbij ben ik zo stoned als een koniijn en is de pijn paar uurtjes weg.

 

Volgens mijn huisarts kan het geen kwaad het gecombineerd te slikken. Wel letten op de maag. maar omdat ik prednison slik heb ik ook een maagbeschermer, dus eigenlijk geen last van de maag.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

ik weet dat het een oud topic is, maar ik wil mijn vraag in de juiste stramien plaatsen.

 

Ik gebruik al langere tijd Diclofenac in combinatie met de maagbeschermer, soms tot 4 x 50 mg per dag, afhankelijk van de pijn.

Is er bekend wat Diclofenac met de lever doet op langere termijn?.

Ik maak me een beetje zorgen hierover, enkele vragen spelen steeds door mijn hoofd.

Kan ik beter overstappen op Prednison?, vond dit een fijn middel of kan ik beter Ibuprofen nemen?.

Kan ik beter stoppen en de pijn "gewoon" slikken en alleen nemen als het echt niet meer gaat, of werkt dit averechts omdat Diclofenac de ontstekingen remt?.

 

Iemand die hier mij wat meer over kan vertellen?

 

regards!

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.