Ga naar inhoud

het gaat even minder..


cunera

Recommended Posts

Re:het gaat even minder..

 

Victoria,

 

Succes donderdag!

 

Gelukkig gaat het nog met je sturge weber syndroom....

Kun je je niet laten laseren aan je wijnvlek?

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • knuffel

    65

  • okkie

    57

  • Albertina

    31

  • cunera

    22

Top Posters In This Topic

Hoi Allemaal

ik ben dr weer, ik moest even kijken hoor, hoe en wat nu met dit nieuwe jasje!

En tis druk geweest, vooral met slapen. Geen tijd gehad, om hier te lezen. Dus nu een boel bij te lezen!

Gaat trouwens beter met me, maar ik doe nog wel erg rustig aan. Ik heb een doorverwijzing naar een longarts in het AMC. (voor degene die het niet meer weet: ik heb een opleving van (hoogstwaarschijnlijk) de sarcoidose die ik al ruim 10 jaar heb. Nu dus weer het traject in de ziekenhuizen in :( )

 

Groetjes, en ik hoop dat alles goed met jullie is!!

 

cunera

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Fijn om te horen dat het weer wat beter gaat! ennuh goed om te zien dat je weer terug bent :)

 

Denk je dat je medicijnen gaat krijgen?

Link to comment
Share on other sites

Hoi Joachim,

 

Ik weet niet of ik aan de medicatie moet. Ik heb zelfs de diclofenac nu afgebouwd, hoewel ik nog wel pijntjes heb. Maar niet zo erg dat ik ze moet nemen, en dat is beter want ze gaan niet geweldig samen met andere medicatie die ik gebruik. Dus we zullen zien.

Ik heb gister zowaar een hele dag voor iedereen kunnen zorgen! Omdat mijn zus ziek was heb ik voor 2 gezinnen gezorgd: een kind naar school brengen, met de ander boodschappen doen, met de hond wandelen, eten koken, paarden voeren en kinderen voeren hehe ik was echt MOE! haha! maar wel tevreden. En vandaag weer rustig aan.. :D

 

Groetjes Cunera

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Ondanks je je toch vermoeid voelde kan ik me goed voorstellen dat je er een goed gevoel over hebt! Het is toch een hele prestatie om zoveel op een dag gedaan te krijgen.

 

Zoals Joachim ook al schreef, fijn dat je de weg naar dit forum weer hebt weten te vinden, ook al gaat het er nu iets anders aan toe B)

Link to comment
Share on other sites

Heeee Cunera, fijn dat je er ook weer bent!!!

 

Joh dat is ook wat, jij hebt een drukke dag gehad, daar mag je best wel trots op zijn!

Een druk baasje hoor!!

 

Groetjes Okkie

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

Ik moet ook wel even wennen aan het nieuwe jasje van het forum. Maar gelukkig is de indeling in rubrieken nog wel hetzelfde gebleven, dus ik kom er wel uit. Het ziet er wel mooi uit, zo!!!

 

Hé Cunera, wat heb je veel gedaan! Super!!! Misschien krijg je nu vaker van die 'goede' dagen? En dan steeds meer 'goede' dagen, natuurlijk! En zo klim je dan weer langzaam uit het dal omhoog...

 

Ik ga langzaam achteruit. Ik krijg steeds meer last van kortademigheid en pijn in mijn gewrichten. Vandaag bij Fysio werd dat bevestigd. Mijn hartslag was op de hometrainer (stand 1) weer veel hoger. Daar kan ik het altijd aan zien. Gaat het slecht, dan is die 140, gaat het redelijk, dan is die 120, gaat het goed, dan kom ik soms onder de 100 uit. Nu zat mijn hartslag boven de 130 en ik kreeg ook behoorlijk verzuurde bovenbenen...

Nog één week, dan gaat dochterlief weer naar school en krijg ik de kans om volop rust te nemen!

 

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Hoi Victoria,

 

Begrijp ik het nou goed? Komen de darmklachten bij jou door Sarcoïdose in de darmen? Is daar een patientvriendelijke test voor?

 

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Hoi hoi Albertina :)

 

Fijn dat je er ook weer bent, heb je wel een beetje fijne vakantie gehad?

Sjeee dat jij nu ook weer zo'n terugval krijgt...:sad:

Heb ik vorige week ook gehad en het gaat gelukkig nu SsssT... weer lekker

snap je soms niks van hè maar ik heb ook heel veel rust genomen en het gaat weer!

Ja ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar volgende week haha

Neem het er dan ook maar goed van zodat je weer lekker op krachten komt ;)

 

Groetjes Okkie, ik vind het leuk dat je er weer bent! :kissing:

Link to comment
Share on other sites

We hebben wel een goede vakantie gehad, alleen de tweede week viel het weer nogal tegen (Zeeland). De eerste week had ik een elektrische fiets gehuurd. Ideaal!!! De tweede week heb ik 'm maar weer ingeleverd, vanwege de weersverwachtingen. De huurprijs was te hoog om de fiets werkeloos te laten staan in de schuur...

 

Echt rust nemen gaat ook nog niet lukken. We gaan de woonkamer grof aanpakken. We willen het graag in één keer goed doen, dus moeten we ook er op uit voor advies over inrichting, audio en verlichting. En natuurlijk op zoek naar meubels. Ik zoek heel veel uit via internet en brochures, maar op een gegeven moment moet je het toch in het echt zien en uitproberen. Dan blijkt een prachtige bank bijv. helemaal niet lekker te zitten...

Erg leuk, maar ook heel vermoeiend. Gelukkig zijn we al een eind op dreef. De hoekbank, salontafel en eettafel zijn besteld. De stucadoor is besproken. Nu nog advies over geluid en verlichting, dan kunnen we met de electricien om tafel. En dan nog nadenken wat we verder meteen aanschaffen en wat we nog even uitstellen.

Ik ben al heel wat avondjes met meubels aan het schuiven geweest in het programma Navigram. Leuk!!!

Als de stucadoor aan de slag gaat, gaan we waarschijnlijk voor een paar weken naar een vakantiewoning ofzo. Ik ben tijdens de vorige verbouwing ziek geworden en we zijn bang dat het erger wordt als ik weer in een stofbende moet rondlopen...

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Leuk albertina die projectjes :) ze zijn wel vermoeiend maar ze houden je ook bezig!

 

Fijn dat je weer terug bent. Vallen en opstaan toch :)

 

Electrische fietsen zijn ideaal! Voor zover ik weet zijn ze bezig om subsidie te geven voor chronisch zieken etc. alleen is dit nog niet zeker.

Link to comment
Share on other sites

Een electrische fiets met subsidie?!? Dat klinkt interessant!

Ik wil er nog geen kopen, omdat ik hoop dat ik volgend jaar weer gewoon kan fietsen en dus geen electrische fiets nodig heb. Maar als het toch chronisch zou gaan worden, dan is een electrische fiets absoluut interessant. Ik had een knaloranje demo-model van Sparta. Zag er heel hip uit :-)

Link to comment
Share on other sites

Hoi Albertina, jeetje verbouwen is echt wel heftig. Maar dan.. in een 'nieuw' huis! wel gaaf hoor. Wat balen voor je dat het minder gaat. Sterkte joh...

 

Hier groeit het onkruid ons huis voorbij zowat, maar vandaag is mijn vader er en iedereen is thuis en we gaan met zijn allen aan de klus. Zin in! vermoeiend, maar dan ziet het er weer beter uit. Tis net een oerwoud nu. Ik doe veel met de gifspuit, dan blijft het onkruid hopelijk lang weg.

Link to comment
Share on other sites

Jaaa subsidie voor een elektrische fiets!!!!

Dat zou mooi zijn, de mijne is fiets nog wel maar kraakt al behoorlijk... hihi hoef niet zo'n knal oranje die is mij te hip hoor, wel lachen hè Albertina en gaaf als je de bult op moet

dat gaat met gemak met zo'n fiets hoorde ik? Ik vraag me alleen af of die elektrische fietsen dan niet zwaar zijn? ik bedoel met stallen?

Ik hoorde pas nog van iemand dat ze de fiets van de gemeente heeft gekregen, dom dat ik niet gelijk hebt gevraagd hoe en waar je moet zijn?? was er te verlegen voor :blushing:

Zal haar eens vragen als ik haar weer zie.

 

Haha Cunera, jaaaa erg dat onkruid hè!!! Heerlijk als je zoveel hulp hebt voor die klus!

Het lukt mij niet meer zo goed met die hernia, is geen karweitje meer voor mij,

wel jammer want ik vond het best leuk werk. Wij spuiten ook regelmatig is goed met dit weer dan gaat het naar de wortel en ben je langer van het onkruid af. ;)

Lekker één zijn met de natuur... Ik zit graag in de tuin en zeker met dit weer!! :thumbup:

 

Groetjes allemaal!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Fiets is niet zwaar. Valt best mee. Je rijd ongeveer 40 km met volle accu. Opladen via het stopcontact. Erg goed om aan je conditie te werken met het mooie weer en je komt meteen buiten dus het vergroot je wereld :)

 

Gewoon vragen okkie!

Link to comment
Share on other sites

Haha, die Okkie: één zijn met de natuur, met de gifspuit in de hand (LOL).

 

Ik had manlief dit voorjaar ook gevraagd om het onkruid te lijf te gaan met rioolontstopper (daar gaat alles van dood en blijft heel lang weg), maar nee, was niet nodig volgens hem. Hij kocht een krabber en zou dat weleens mileuvriendelijk weghalen. Het moet nog steeds gebeuren...

Ik tuit wel af en toe kokend water op onkruid of op stukken waar het mos te erg wordt. Werkt ook uitstekend, alleen is mijn waterkoker altijd veel te snel leeg!!!

 

Met een electrische fiets ga je inderdaad vrij gemakkelijk tegen het duin op. De ondersteuning op maximaal (stand 3) en een kleine versnelling opzoeken en je gaat bijna zonder moeite er tegenop. Manlief was stomverbaasd: ik begon hém in te halen (wat hij natuurlijk niet op zich liet zitten). Ik had wel de neiging om teveel te fietsen en kreeg daar dan 's avonds de rekening van. Het was ook zo heerlijk om weer ergens heen te kunnen zonder daarvoor in de auto te stappen! Echt ideaal zo'n electrische fiets. Het is dat'ie zo duur is en dat ik moet sparen voor nieuwe meubels...

Bewerkt door Albertina
Link to comment
Share on other sites

Hoi Cunera,

 

Is het onkruid weg? Jullie hadden er wel (veel te) mooi weer voor!

 

Een nieuw huis, heb ik nog lang niet hoor. De tuin, zolder en keuken zien er goed uit. De woonkamer gaat er zeker als nieuw uitzien. Maar de rest, de hal bijvoorbeeld blijft voorlopig een drama. Gauw doorlopen dus...

Wat zijn er toch mooie spullen te koop, maar duur... Er blijft nog wel 't een en ander op het verlanglijstje staan voor fase 2. En wanneer gaat fase 2 dan in? Geen idee. Dat ligt eraan hoe snel we na fase 1 kunnen sparen en dat ligt er weer aan of we ons kunnen beheersen qua vakanties. Want daar zijn we dol op!!!

 

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Het mooiste land, dat was Griekenland.

Op de tweede plek staat Groot-Brittannië (we zijn in Wales, Weymouth aan de Engelse zuidkust, London en Glasgow geweest).

Italiaans vind ik trouwens het mooist klinken en de mooiste en schoonste stranden vind je in Spanje.

Link to comment
Share on other sites

het gaat even wat minder

 

hoi albertina,

 

lekker heh verbouwen!!!?

gelukkig zijn wij bijna klaar, de rest doet manlief en de stucadoor, de vloer laten we leggen.

Onze uk had gisteren zijn verjaardagsfeestje, nu ben ik gesloopd.

Hij slaap al lang gelukkig, ik ga nu ook lekker naar bed.

Wel fijn voor je dat je niet in de rommel hoeft te zitten, ik kreeg ook meer last tijdens de bouw van onze tuinkamer, maar nu gaat het redelijk.

 

groetjes Victoria

Link to comment
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Ik heb weer een behoorlijke terugslag ben al vanaf woensdag ziek.

Ik betwijfel of dit van de sarco is,

het is er ineens begin te zweten,knallende de hoofdpijn, moet braken en kan gewoon niks meer

 

Heb de HApost gebeld om half in de avond omdat ik donkerbruin/rood achtig aan het braken was en vreselijk pijn in de maagstreek had, stond gewoon in de brand ze wilden dat ik die kant op kwam maar ik was te zwak en dat gebraak in de auto had ik vanmiddag ook al gehad dus ben niet gegaan...

 

Moest de volgende dag naar de HA of als het slechter werd weer bellen

wat een een gedoe zeg! om 3uur in de nacht is het braken gestopt maar de hoofdpijn niet...

 

Volgende dag bij HA geweest moest bloed prikken en nieuwe maagbeschermers Sucrafaat sach. bij de pantozol 40 die ik al heb.

Moet ook weer terug naar de Internist want dit komt te vaak terug moet me nu helemaal weer op krachten slapen.

Dit is toch niet goed?? voel me echt helemaal brak en slaap heel veel en kan gelukkig weer licht voedsel binnen houden..

En gewoon als ik iets te veel onderneem net als toen de Amerikaanse fam er was... moest ik ook afhaken..

Nu weer mijn vriendin was in de buurt op een camping voor een week, dus ik haar iedere dag zien natuurlijk.... en dit vanaf maandag en woensdag.... amay... was ik OP....

Verschrikkelijk ik baal hier zo van... snif... snif...

Dus maandag even horen wanneer ik bij de internist terecht kan??

 

Kruip nu mijn bedje maar weer in want ik zit nu dit stukje te typen met zweet op mijn hele lijf. en begin ook kortademig te woren.

Heeft iemand hier ook last van???

Ik hou jullie op de hoogte, tot zover groetjes Okkie.

Bewerkt door okkie
Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.